23 TING JEG HAR LÆRT PÅ 23 ÅR

Hei, fine dere! Først vil jeg si tusen takk for alle fine gratulasjoner og hilsener i dag. Dere er så fine, virkelig Nå er jeg en rask tur hjemom. Hele dagen har gått i ett siden før åtte, men det har for det meste bare vært moro! De siste timene har jeg tilbragt med Martine og Julie. Jeg har handlet bursdagsgaver til meg selv, og har blant annet kjøpt verden fineste kåpe. Herregud, som jeg gleder meg til å vise dere den. Etter shoppingen spiste vi lunsj på Olivia, og nå skal vi bare skifte før turen bærer ut igjen. Vi skal ta et par glass vin nå, og så skal vi spise bursdagsmiddag med nesten hele jentegjengen på Døgnvill! Yei. 

Aller først skal jeg dele min visdom med dere, haha. Neida, det er ikke så mye av det her. Jeg skal fortelle dere 23 ting jeg har lært på mine 23 år her på jorda. Dette innlegget er ekstremt inspirer at Kristina Andersen sitt bursdagsinnlegg, men jeg klarte ikke motstå å gjøre det samme da idéen var så fin! 

Ikke dropp å gjøre noe du har kjempelyst til å gjøre kun fordi andre kritiserer deg! Du kjenner som regel deg selv best, og selv om andre kanskje ikke forstår hvorfor du gjør som du gjør må du ikke la det stoppe deg. Plutselig slenger de seg på!

Ikke dra på barstreet i partyheaven samme kveld som flyet hjem går. Plutselig faller du ned fra baren, havner på sykehuset og må skrive deg selv ut på eget ansvar for å be taxisjåføren kjøre i hundre og helvete til flyplassen så du rekker flyet. 

Aldri farg håret ditt brunt for så å farge det tilbake til blondt med hjemmebleking tre ganger på en uke… Det vil falle av og det vil ta en evighet å gro det ut igjen. 

Livet er for kort til å ta vare på mennesker som kun drar deg ned. Dropp dem, med en gang. Ikke gi masse av deg selv uten å få noe tilbake, det er ikke verdt det. Du kommer til å få det så mye bedre uten dem!

En Chihuahua er ikke så hjelpesløs og lite hund som jeg alltid har trodd. Jeg var så fordomsfull mot den rasen før jeg ble kjent med Celine. Hun går jo lange turer på flere kilometer, gneldrer ikke i det hele tatt og er faktisk veldig koselig å kose med. 

❤ Det aller meste ordner seg, og det meste som gjør vondt går til slutt over. 

❤ Gruppe-mentalitet står ekstremt sterkt hos mennesker! Det er faktisk helt sykt å tenke på hvordan en gruppes mening påvirker egen mentalitet. Se bare hvor mange flere nynazister som dukker opp i offentligheten nå som spillerommet for å ytre slike grufulle meninger dessverre har blitt større. De marsjerer rundt i gatene med flagg som symboliserer et “rent” land. Det er så kvalmt, men fordi vi ser det mer og mer blir det liksom greit? 

Når vi først snakker om mentalitet. Du kan få til det aller meste ved å omstille tankegangen din. Mentalitet er en sterk greie, og du kan faktisk snu noe som er skikkelig dritt om til noe fantastisk med rett mentalitet og innstilling!

❤ Slutt å spis godteri når du begynner å bli kvalm og får vondt i magen! Denne smellen går jeg på stadig enda, men jeg tar den med uansett. Det er ikke digg lenger når det begynner å gjøre vondt. 

❤ Det hjelper ikke å sammenligne seg med alle rundt en selv. Det gjelder alt fra venner og familie til mennesker man ser opp til som kjendiser og andre profilerte mennesker. Du er din egen person og du må sette deg nål ut i fra egen kapasitet og situasjon! 

❤ Ikke la den hyggelige damen i banken overtale deg til å få deg Mastercard samme år som du flytter hjemmefra for første gang! Nei, nei, nei. Hvis du mot all formodning gjør det så IKKE ØK GRENSEN TIL MAKS! Helt krise. 

❤ Det er ikke farlig å snakke om eller dele følelser. Det gjør det faktisk mye bedre enn å holde alt inne. 

❤ Ikke shot halve utestedet. Du ender opp for full og drit-dårlig dagen etterpå! Dette skjedde senest da jeg feiret bursdagen min. Jeg brukte 1600 kroner bare på shots…

❤ Det er så viktig å ta vare på kroppen din! Ikke bare for utseendets skyld, men for både psykisk og fysisk helse. 

❤ Den beste måten å få et leserboost på er å provosere menn, haha. Hvorfor er dere så utrolig lett-provoserte (er det egentlig et ord?), gutter? Slapp nå av. Selv om jeg sier at gullkjede er grunn til å dumpe noen på første date trenger dere ikke gå bananas i kommentarfeltet, men igjen takk for lesertallene den dagen. 

Jeg blir ALDRI lei av Friends. Det er umulig. 

❤ Det finnes motstridende råd om absolutt alt her i verden, så du må rett og slett finne ut av hva som funker og ikke for deg selv! Sukkerfri brus dreper deg, nei forresten det gjør det ikke, jo det gjør det, nei, jo, nei. Skjønner dere?

❤ Det er gøy å utfordre seg selv. Gå utenfor komfortsonen! Tenk om jeg aldri hadde gjort det og blitt med på Paradise, noe som var veldig utenfor min komfortsone. Jeg hadde aldri møtte de fine menneskene som er i livet mitt i dag, og det hadde vært kjempetrist. Det er gøy å prøve nye ting!

❤ Det å ta sol i 45 minutter fem ganger i uken er HELT IDIOTISK. Du kommer antakeligvis til å ødelegge alle pigmenter i huden og antakeligvis ende opp med hudkreft. Da jeg var 17-18 levde jeg i solarium og tok sol alt for lenge og alt for ofte. Det resulterte i ta jeg ødela huden min og har masse pigmentflekker. I tillegg til det sliter jeg mye mer med å bli brun nå enn tidligere, antakeligvis på grunn av det med pigmenter. 

Ikke bruk nye, hvite sneakers på festival. Dt er så dumt. De er verken hvite eller i god stand etter den helgen. Ikke etter første dagen en gang. 

❤ Det er faktisk hyggelig å være rundt mennesker. Det visste jeg ikke før, hehe. 

❤ Ikke bli på en arbeidsplass hvor du ikke trives. Det tærer på psyken! Kollegaer og arbeidsmiljø har så utrolig mye å si for hvor bra eller dårlig man trives på en jobb, og det å ha en normal, hyggelig og forståelsesfull sjef som er en leder og ikke en “ovenfra og ned”-sjef har alt å si. 

❤ Livet er kort, lev mens du kan og nyt det! Ikke stress med fremtiden fordi livet er faktisk akkurat her og nå. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen Andrea!! Må bare si at du har blitt så fin med ny form på øyenbrynene! Ser det spess godt i snap chat-innlegget 😍 Og syns du var fin uten vipper også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg