SLIK TAR DU VARE PÅ EXTENSIONET DITT

Jeg har brukt extension flere ganger i løpet av livet mitt. Det har vært clips, microringer og nå teip. Jeg kan uten tvil si at teip er det eneste jeg noen gang har vært virkelig komfortabel med å bruke, og det eneste jeg ikke merker at jeg har i håret. Det som også er veldig positivt med teip er at det sliter minimalt på håret, i motsetning til mye annet som for eksempel de to andre formene for extension jeg har nevnt. 

Det er veldig viktig å ta vare på både eget hår og extensionhåret når man har det. Rette produkter og behandling har utrolig mye å si for hvor lenge extensionet holder seg pent, og hvor mye eller lite det sliter på ditt eget hår. Her er mine beste tips for å ta vare på eget og falsk hår: 

 Dra til en frisør og få han eller henne til å sette på godt extension. For det første vil det synes mindre enn om du gjør det selv eller får en venninne til å gjøre det. For det andre kan frisøren jobben sin godt og vil passe på å sette på håret slik at du merker det minst mulig, og at det ikke lugger eller drar noe sted. Da får du i tillegg klipt ditt eget hår slik at det faller fint inn i det falske. 

 Skaff informasjon om hva slags produkter du må unngå, og hvilke du kan bruke! Mitt teip-extension kan for eksempel ikke være i kontakt med olje for da vil det skli ut. Det vil si at jeg verken kan bruke shampoo, kur eller balsam som inneholder olje! 

 Selv om håret ditt trenger å vokse og derfor trenger proteiner vil produkter med mye av dette tørke ut extensionet ditt så det varer kortere. 

 Spør frisøren din om hvilke produkter han eller henne anbefaler for deg og ditt hår, inkludert extensionet. De har god peiling, og vet hva du kan ha i håret for å pleie og styrke det samtidig som du tar vare på det falske håret. 

 Kjøp en extension-børste! Det gjør at håret holder seg fint mye lenger. 

 Bruk alltid varmebeskyttende på eget og falskt hår om du skal føne, rette eller krølle det! 

  Sov med en lett flette for å slite minst mulig på håret i løpet av natten. Da kan du jo få fine bølger du kan gå med neste dag, så slipper du å bruke varmeverktøy som sliter på håret!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg