GJØR EN GRÅ HØST MORSOMERE MED DISSE TIPSENE

Høsten er utrolig vakker, men den kan også virke litt grå og trist. Nå som det begynner å bli mørkere og kaldere ute er det lett å gå inn i en mild eller tung vinterdepresjon. Det skjer mange hver eneste høst og vinter, og det er kanskje ekstra trist for de som ikke har kjæreste, eller hvis man bor helt alene. Jeg har selv havnet i den fella, men det skal ikke skje i år! Det er mulig å unngå, og her kommer mine tips til å gjøre en mørk og kald høst veldig mye hyggeligere. 

– SOSIALISER DEG – 

Dette er viktig! Selv når du egentlig vil være alene, kan det være lurt å bli med en liten tur om resten av gjengen skal være sosiale. I verste fall er det jo bare å dra hjem igjen. Det verste du kan gjøre er å isolere deg fra omverden. Ta initiativ og si alltid ja til å være med om noen spør. 

– ARRANGER SYDEN-FEST – 

Det er en typisk ting man gjør på sommeren, men hvor hyggelig er det ikke å spre litt sydenstemning midt i oktober? Fyll leiligheten med oppblåsbare palmer, Hawaii-kranser og masse farger. Inviter alle vennene dine og kanskje noen ekstra, så har dere tidenes sommerfest i høstmørket. Det må jo få opp humøret. 

– SPIS SUNN OG NÆRINGSRIK MAT – 

Altså, jeg er en trøstespiser og hvis jeg føler meg litt nedfor er det lett å ty til sjokoladen. Dessverre gjør det ingenting bedre, og man får mye mer energi, overskudd og gleder av å spise sunn og næringsrik mat! Fyll tallerkenen med forskjellige grønnsaker, prøv nye matretter og kos deg på kjøkkenet mens du lager god og bra mat. 

– KOM DEG PÅ TRENING – 

Sånn helt seriøst trening gjør så mye med humøret. Hvis jeg har en skikkelig drittdag og drar på trening er humøret mitt minst ti ganger bedre når jeg kommer hjem. Endorfiner, kjære lesere! Trening er supert for å få ekstra energi, overskudd og litt ekstra lykke i en mørk og trist hverdag. 

– KLE DEG I FARGER – 

Jeg blir faktisk litt gladere av å bruke farger enn om jeg kun går i sort hver eneste dag. Sleng på en knall rosa genser eller en gul veske for å sprite opp antrekket litt. Det gjør seg med litt farger i en ellers grå hverdag. 

– DELTA PÅ ET KURS – 

Det kan bli kjempegøy! Da har du en fast avtale kanskje en gang i uken. Bruk anledningen til å lære deg noe du alltid har ønsket. Kanskje du vil lære å strikke, lage god mat eller lære deg et nytt språk? Det finnes kurs for omtrent alt du kan tenke deg, så her er det bare å Google i vei. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer

Siste innlegg