SPØRSMÅLSRUNDE // PERSONLIG TRENER

Det kommer mange spørsmål om personlig trener, så for en stund siden kjørte jeg i gang en liten spørsmålsrunde! Her svarer jeg på de mest stilte spørsmålene. Nå vil jeg presisere at jeg kun snakker ut ifra egen erfaring, og dette er slik jeg opplever det 🙂 Hvis dere lurer på noe mer er det som alltid bare å spørre i kommentarfeltet. 

Hva koster personlig trener?

Det varierer litt fra sted til sted. Jeg anbefaler å sjekke ut hjemmesiden til treningssenteret ditt. Det pleier ofte å ligge en oversikt der over priser og erfaringen/spesialiteten til de forskjellige trenerne!

Hvordan trener man med PT?

Nå kan jeg bare snakke ut ifra egen erfaring. Det vi gjør er at han viser meg de forskjellige øvelsene, lærer meg teknikken og så følger han med på om jeg gjør det rett og hav jeg eventuelt må endre på. I tillegg pusher han med akkurat nok, noe jeg virkelig trenger! Han ser også når jeg kan øke vekt og repetisjoner underveis, noe som er kjempebra fordi jeg synes det er litt skummelt å øke for mye fordi jeg er redd for å gjøre noe feil. 

Når fikk du personlig trener?

Jeg hadde min aller første PT-time 19. september. 

Trener dere mest cardio eller vekter?

Vi trener bare styrke på timene. Jeg gjør cardio alene utenom :-). Programmet han har laget er et styrkeprogram, og så har han kommet med anbefalinger til cardio-økter jeg kan gjøre mellom disse. 

Fikk du beskjed om hva du kan og ikke kan spise?

Jeg kan spise akkurat hva jeg vil, men han kom med anbefalinger om hva jeg bør spise mer og mindre av for å få mest ut av opplegget! Jeg skrev opp hva jeg spiste i to dager, og ut i fra det så han hva jeg trengte mer og mindre av :-). 

Hvilken kroppsdel trener du mest?

Programmet er et fullkroppsprogram med fokus på bein og rumpe. Jeg synes det er mye morsommere å trene enn overkropp av en eller annen grunn. Derfor la vi fokuset på det da vi snakket om hva jeg ville trene mest. I tillegg la han øvelser som trener store deler av overkroppen innimellom alle bein-øvelsene så jeg får trent det også. Jeg elsker sammensettingen av programmet! Det er skikkelig effektivt og intenst, men det gjør det bare morsomt. 

På hvilket senter har du personlig trener?

Jeg trener på EVO, så det er en PT som jobber der 🙂

Hvor ofte trener du med PT?

Vi har vel trent cirka en gang i uken i det siste, og så har jeg trent alene resten. Den første uken møttes vi to ganger tror jeg!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. Trener selv med PT, men oftest bare 1-2 ganger i måneden.
      Har du noen gang prøvd par trening med PT🤔😳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg