NÅR SØVNEN TAR OVERHÅND

Hva gjør man når man begynner på jobb om en time og føler søvnen ta overhånd? Jeg har vært våken siden halv ti, ikke at det er noe å skryte av, men det er sannheten. Siden den tid har jeg stått opp, tatt med dyna ut på sofaen og sett på Friends i over fem timer. Jeg har sovet mer, våknet litt, sovnet igjen og våknet enda en gang. Jeg er så forbanna trøtt, og det har jeg vært i snart tre dager. Det er som om jeg aldri får nok søvn, og jeg tror faktisk jeg kunne sovet et døgn i strekk. Nå har jeg inntatt tre kopper med kaffe, spist frokost, dusjet og til og med spist en teskje med Nugatti for å se om det kunne hjelpe. Neida, jeg er like trøtt som da jeg våknet tidligere i dag. 

Jeg er faktisk redd jeg kan komme til å sovne stående på jobb. Heldigvis er det et kaffested like ved, og jeg må faktisk gå innom og kjøpe med meg en kaffe jeg kan ha stående. Kanskje jeg må ta meg enda en tur i løpet av vakta for det er litt kjipt å sove på jobb andre uka. Nei, nå tror jeg at jeg skal prøve meg på en fjerde kopp og litt frukt. Kanskje jeg til og med kan klare å få skrevet et halvveis fornuftig innlegg til i kveld, men akkurat nå står hjernen min stille. Ønsk meg lykke til!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Æsj, det der er så kjedelig når det først oppstår. :/ Nesten samme hva det er man skal om en liten stund, jobb, møte noen venner, på møte, eller ja, noe helt annet.
      Sånn sett er jeg på en måte litt “heldig” da jeg nesten aldri har noen konkrete avtaler som er spikret opp noe sted (er 100% ufør, og knapt noen nære venner i nærheten), men det hender jeg er borti det der også. Særlig når jeg skal treffe terapeuten min en gang i måneden hender det at jeg kjenner på det og at jeg sitter og vurderer om jeg skal be om å få flyttet avtalen til en annen dag. Har faktisk gjort det noen ganger må jeg innrømme, men de aller fleste gangene har jeg bitt tennene sammen og møtt opp, selv om jeg ikke kanskje har hatt så mye å si der og da. Men har særlig i nyere tid innsett at det stort sett er bedre enn å ikke møte opp i hele tatt den og den dagen.
      Er nesten så man skulle bedt noen om en “tjeneste” når slikt først skjer. Droppet å gått med mobil eller lignende de dagene, og gitt en eller annen kollega grønt lys når det kommer til å helle en bøtte med iskaldt vann over seg i tilfelle man skulle være på nippet av å sovne.. Men på en annen side – har man ikke noe å skifte til så er det lett å bli forkjøla og det er ihvertfall ikke mye om å gjøre, så…
      Og du!! – Jeg har nettopp lagt ut et nytt innlegg på bloggen min, kalt “Scary 17”. Et innlegg med diverse spørsmål og ultimatum tilknyttet litt “skumle” og “ekle” ting, og i den forbindelse har jeg nå lyst til å utfordre nettopp DEG og fire andre bloggere jeg liker å lese, til å kaste seg på med et lignende innlegg! ^^ Skjønner godt om du ikke har tid og sånn, men hadde vært litt gøy om du kunne (og ville), litt nysgjerrig på hva du ville svart på samtlige av de spørsmålene fra dette konseptet! ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg