ET DÅRLIG FORBILDE FORDI JEG TRENER?

Er jeg et dårlig forbilde fordi jeg tar vare på kroppen min? Bidrar jeg til usunne holdninger fordi jeg skriver at jeg har kommet i gang med treningen igjen?

Ja, jeg har sluttet å spise sjokolade fem ganger i uken og kuttet ned på andre ting jeg spiste for mye av for å ha et sunt kosthold. Ja, jeg har begynt å trene mer, hardere og oftere. Vet dere hvorfor jeg gjør dette? Jeg gjør det for å ta vare på kroppen og psyken min. Det å trene og spise sunt er faktisk utrolig viktig, særlig i dagens samfunn hvor fler og fler dør av hjerte- og karsykdommer, spiser seg til diabetes og i verste fall spiser seg til døde. Trening og et normalt sunt kosthold kan forebygge så mye, og i tillegg gjør det underverker for psyken. Jeg blir så mye gladere, er mer kreativ, og har et tonn av energi når jeg spiser bedre og er i aktivitet enn når jeg spiser usunt og beveger meg lite. 

Det siste halvåret har jeg slitt for å komme tilbake til de gode rutinene, særlig når det gjelder trening og kosthold. Jeg har savnet det hver eneste dag, og er så glad for at jeg begynner å finne tilbake til gleden ved å trene. Jeg elsker at jeg kjenner energinivået stige og humøret følger etter. Det har vært så vanskelig å ikke orke, klare og gidde, men nå er jeg endelig på vei tilbake og selvfølgelig vil jeg dele det med dere!

Min mening er at jeg heller bidrar til et sunnere samfunn og sunne holdninger ved å dele dette. Vi kan faktisk ikke begynne å lage uskrevne regler om at man ikke får skrive at man trener, fordi det har alle sammen bare godt av! Det er ikke snakk om noe ekstremt her, men å mosjonere og holde seg i form. Du kan faktisk ikke si at jeg bidrar til usunne holdninger ved å ta vare på min egen kropp. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

14 kommentarer
    1. Helt enig Andrea!!😊 Før trente jeg aldri noen ting, og gikk ikke på noen sport, i tillegg til at jeg spiste masse godteri.. Men det at bloggere legger ut bilde av kroppen sin og at de trener gir meg faktisk motivasjon!!❤ se på den fine kroppen tenker jeg da, og dere trener og har et sunt kosthold. Jeg fikk motivasjonen min fra bloggere, og nå er jeg skikkelig fornøyd med kroppen min😍❤ tusen takk Andrea, ikke bry deg om hatet, du er best!!

    2. Har du virkelig fått hets fordi du trener? Haha, det er noe av det dummeste! Det er jo helt supert å trene, alle har godt av mosjon og en sunnere livsstil. Alle kan gjøre NOE. Du er absolutt ikke noe dårlig forbilde, snarere tvert imot.

    3. Jeg mener man skal kunne skrive om trening og mat på bloggen. Men det er verre når folk skrive som om de er perfekte og har et perfekt liv.
      Ting jeg mener å negativt er kirurgi, fiksing på utseende, bare fokus på kropp med bilder av kroppen til personen på bloggen hele tiden, shoppingsfokus. Jeg mener også nakenhet og sex ikke har noe på blogg og gjøre..

    4. jeg synes at du gir motivasjon til andre folk og ikke inspirasjon<3<3
      Trening og sunt kosthold er veldig viktig<3<3
      Du ga meg i alle fall motivasjon til å begynne å trene igjen<3<3

    5. Anonym: Jeg leser faktisk ikke bloggen hennes 🙂 Synes Ida Wulff, Kristina Andersen og Angelika Blick er mye mer min type bloggere 😀 Men sjekket nå for å se hva du mente, og det sier meg at dette var et nødvendig innlegg i og med at flere føler det slik.

    6. Er så enig med deg Andrea. Jeg sliter med både fysisk sykdom + depresjon og (panikk)angst, og trening er som medisin (uten bivirkninger) for meg. Mange leger og fysioterapeuter har sagt det, og det stemmer, ingenting får meg til å føle meg bedre/friskere (både fysisk og psykisk) enn når jeg klarer en god treningsøkt. Jeg gjør det ikke av estetiske grunner, jeg gjør det for å bli gladere og kjenne meg friskere og sterkere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg