KROPPEN MIN ER IKKE NORMAL NOK FOR SOSIALE MEDIER

Jeg er egentlig litt imot det å snakke så mye om kropp og kroppspress som helhet fordi jeg føler ikke det gjør annet enn å rette mer fokus på presset. Nei, det er ikke det samme som å vise en nippel for å normalisere pupp… Jeg mener det å snakke om at vi må vise oss frem for å stoppe presset om at kroppen skal være bra nok (æsj hater den setningen, du er bra nok så lenge kroppen din er frisk og sunn), men akkurat nå klarte jeg faktisk ikke holde meg. Nå snakker jeg virkelig i mot meg selv, men jeg klarte faktisk ikke dy meg denne gangen. 

I dag fikk jeg høre at Sofie og jeg bidrar til kroppspress fordi vi ikke viste frem normale kropper i innlegget vårt. “Normale kropper?” spurte jeg og skjønte helt seriøst ikke hva den andre personen skulle frem til. Ja, vi har jo fine pupper som holder seg godt og begge ser jo bra ut. Det var det jeg fikk til svar. Jaha… Så da kan jeg ikke legge ut et bilde i bikini da, fordi jeg ikke ha en normal kropp? Virkelig? Da lurer jeg på hvordan man skal se ut for å få lov til å legge ut bilder av seg selv. Da lurer jeg også på hva faen en normal kropp er?

Sofie og jeg har veldig ulike kropper, ulikt antall valker, forskjellig lengde på beina og merkelig nok ulike pupper. Hvem er disse damene med normal kropp? Jeg vil gjerne møte dem. For hva er en normal kropp? ALLE er forskjellige, absolutt alle. Så det finnes ingen “normal” kropp, og hvorfor det er galt å legge ut bilder andre ser på som fine forstår jeg ikke. Jeg står verken og holder inn magen eller suger inn kinnbeina. Jeg står rett opp og ned, og viser hvordan jeg ser ut, men det er tydeligvis ikke bra nok for å legge ut på internett fordi kroppen min ikke er normal nok. 

Hvorfor i all verden kroppen vår som helhet blir diskutert tar fokuset bort fra saken. Igjen – hadde menn satt i gang denne debatten med et eller annet som gjelder kropp hadde ikke “en normal kropp” vært et tema en gang. Anyways, måtte bare få det ut av systemet, takk for meg. 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

23 kommentarer
    1. Er mulig det er blitt normalt med silikon pupper men det er ikke akkurat naturlig, dermed bidrar Sofie til kroppspress JA. Hun hadde vel aldri verden slengt rundt seg med bilder av puppene sine om hun hadde sine naturlige pupper.

    2. Jeg så nettopp vgtv puppe “krangelen” mellom deg Og Martine og jeg må si at jeg er helt enig med Martine. Dere skal liksom være forbilder og disse bildene kan for noen også faktisk skape kroppspress!

    3. Anonym: Vi er forbilder som går foran for å skape en debatt rundt et problem: kampen MOT den kvinnelige nippelen. Kroppspress var ikke en gang et tema før Ingeborg Heldal tok opp dette. Dette handler ikke om å vise frem kroppene våre, da hadde jeg heller tatt et sexy bilde i undertøy i sengen (noe Martine har gjort veldig mange ganger), noe som etter min mening er utrolig mye drøyere og spiller kun på sex enn hva disse bildene gjør 🙂 Håper du forstår hva jeg mener her!

    4. “Kampen mot den kvinnelige nippelen” 😂😂 Når har det vært en verdensproblem?
      Synes det er så lavmål av deg og Sofie å nevne andre bloggere for å rettferdiggjøre deres handlinger og ord. Sykt teit, spør du meg as.

    5. Anonym: Det er jo tydeligvis en kamp MOT den kvinnelige nippel, men jeg håper du forstår at det der er sagt meg ganske mye tull bak og er ekstremt overdrevent 🙂 Sosiale medier sletter bilder om det er et snev av kvinnelige nippel, og det har jo kommet tydelig frem nå at folk hater det. Derav, kamp mot nippel 😉

      Hæ? Hvordan mener du vi nevner andre bloggere for å rettferdiggjøre våre handlinger og ord? Utdyp gjerne 🙂

    6. Synes dere er tøffe, jenter. Synes ikke ordet normalt passer i noen debatter, fordi kropp er kropp, uansett størrelse og lengde. Alle kropper er vakre på sin måte. Og “normalt” for meg er noe annet enn “normalt” for deg, så å definere en standard for hva som er alt for “normalt” er bare idioti.

    7. Syns faktisk syn på dere paradise jener uten utdannelse som må leve av klikk og likes på en liten nettdagbok. Hvor lite mentalt utviklende er ikke det?
      Og puppe-saken deres, det er ikke relevant for likestilling, det er ikke akkurat et økende problem at kvinner ikke får vaske hjemmet sitt toppløs eller blir sladdet på bilder.. Noe som der i mot er høyest relevant er at det i dag er kun 7-20% av kvinner i topplederstillinger, men dette får jo ikke dere til å skrive om i og med dere ikke har kompetanse eller erfaring rundt større tema som dette, så da bretter dere heller ut puppen fordi det er det eneste dere får til + at det selvsagt gir dere klikk så dere får bli på topplisten. For uten toppliste plass, så daler inntektene deres også, og dere har jo ikke noe utdannelse eller karriere erfaring så dere har jo ingenting å falle tilbake på heller.

    8. Uffff kan ikke folk bare lære seg å leve med den fantastiske kroppen de har? Vi har ikke noe vi skulle ha sagt og er mildt sagt VELDIG heldige med sunne og sterke kropper, og vi må lære å være glad i den for den er FANTASTISK!!! Folk må slutte å kommentere at en blir usikre av hverandre på grunn av et par pupper, kropp whatever, da legges det opp til det selv. Alle er vakre💃🏽💃🏽💃🏽Så i kjente ord, en får værra som en æ nårn itte vart som en sku, inni e me like både je og duu😘😘😘😘😘

    9. Kan vi ta opp kampen for det norske språket samtidig da? Ved å bruke ordet brystvorte, og ikke nippel 😉

    10. Syntes det du og Sofie gjorde er tøft gjort. Bildene er så lige seksualisert som de får blitt. Dermed ser jeg ikke kritikken folk kommer med. At Martine Lunde av alle kommer å kritiserer sr faktisk for drøyt for min del. Den jenta lever av å seksualisere seg selv og kroppen. Hun burde klappet igjen kjeften.
      Jeg håper du og sofie står på, ikke gi opp 🙂 er fler som er enige med dere enn mot dere! GrlPwer !!! ❤️ 🙂

    11. Jeg syns det puppestøntet er så bak mål, men jeg er SÅ enig med det her! Er så forbanne oppgitt over ordet “normal kropp”. Har du en kropp du er født med og ikke fikset på, da er den faktisk HELT normal. Bare fordi dere ikke har 20kg ekstra, så er dere da faen meg like normale! Så lei av denne overvekts-trenden som er nå. Tråkker tynne/slanke folk ned og hyller de med ekstra. Nei, alt er normalt så lenge du ikke har lagt deg under kniven! Takk for meg 🙂

    12. Helene: hvis det er en kamp du brenner for, skal jeg ikke stoppe deg i å kjempe for det 🙂 Hvis du velger å starte den kampen, skal ikke jeg begynne å blande likestillingskampen inn i språkdebatten 😀

    13. Jeg har et spørsmål: hva tenker du å gjøre når du ikke skal blogge mer, er du ikkke redd for at du ikke får deg jobb på grunn av PH og nakenbilder?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg