NÅR JEG ER HJEMME ALENE

Sofie bruker nesten like mye tid utenfor Oslo som i, og med det finner jeg meg stadig hjemme alene. Heldigvis har jeg mye besøk, fordi jeg hater å sove hjemme alene! I tillegg sover både Kevin og Morten stadig i leiligheten, så det er betryggende. Noen ganger er jeg helt alene hjemme, og da gjør jeg faktisk en del ting som jeg aldri gjør når det er flere hjemme. 

Er mer sosial

Dette er ganske rart, men når jeg er hjemme alene sosialiserer jeg meg ofte mer. Jeg drar til venninner på middag, blir med ut, møtes til lunsj, drar og kikker i byen og inviterer folk på middag til meg. Det er vel fordi når man bor med andre blir man automatisk sosialisert, og ofte lager man middag og gjør dette med de man bor med. Det er så lett å avtale da, og når man egentlig ikke orker å sosialisere seg etter jobb så blir man sosialisert uansett. Det var en rar setning, men jeg håper dere skjønte hva jeg mente, haha. 

Sover mer

Jeg har en tendens til å sovne på sofaen når jeg er hjemme alene. Det kan være at jeg kommer hjem fra jobb og skal slappe av litt før en annen avtale, men ender opp med å sovne uten å merke at jeg er trøtt en gang. Det er ganske håpløst, så jeg trenger å få Sofie hjem så døgnrytmen min blir normal.

Lager oftere middag

Dette er veldig rart, men jeg lager faktisk oftere middag når jeg er hjemme alene. Jeg forstår ikke hvorfor, men vanligvis gidder jeg sjelden å lage middag. De siste dagene nå har jeg laget deilig middag hver kveld, til og med etter jobb. Hva skjer, jeg skjønner ikke hvordan dette gir mening.

Går rundt naken

…. Og setter meg på alle møblene. Haha, neidaaaaa. Men jeg kan fort gå naken fra soverommet til badet og slike ting, men det gjør jeg aldri når vi er flere i leiligheten. Jeg velger å spare dem for det synet på morgenen haha. 

Får unna all klesvask

Jeg elsker å se bunnen av skittentøyskurven! Det er så fantastisk å ha gjort unna absolutt all klesvask, så når jeg er hjemme alene pleier jeg å vaske dag og natt. Det eneste som er kjedelig er å måtte brette aller klærne, herregud det hater jeg. 

Okkuperer tven

Det er egentlig ikke så rart med tanke på at ingen andre er hjemme, haha. Jeg caster serien jeg ser på at the moment til tven, og det er ganske deilig å ikke høre Morten og Sofie klage over hvor kjedelig den er hehe. Klem, kos dere videre i Trondheim 

Tenner sjelden lys

Sofie er så flink til å tenne lys og gjøre det hyggelig hjemme. Hver kveld tennes tusen lys i stuen her, men når hun er borte er det sjelden jeg gidder. Egentlig så vil jeg, men jeg kommer på det alt for sent og er livredd for å glemme å blåse de ut og brenne ned huset… Wopsi. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg