DET ER DU SOM BESTEMMER TOPPLISTEN

Det stadig jeg finner meg selv i å le av hva dere trykker dere inn på. Like etter at jeg poster en ny tekst på snapchat følger jeg ofte med for å se om dere finner den interessant nok til å klikke dere inn på den. Det som burde overraske meg er hvor mange flere klikk jeg får på uinteressante og ubetydelige ting om hvem som spiste mest på Paradise, at jeg skal endre utseendet eller hva en ananas er godt for (antakeligvis fordi dere tenkte på noe helt annet enn hva jeg skrev om). Av erfaring lar jeg meg ikke lenger overraske. Jeg har begynt å forstå dere. Det jeg får færrest klikk på er innlegg jeg selv ser om mer viktige og ganske interessante. Innlegg om valg er lite populære med mindre jeg skriver hva jeg skal stemme. Innlegget om sultkatastrofen i Jemen fikk lite klikk til tross for at jeg brukte sterke virkemidler om dette bildet av Radwa, og fortalte om situasjonen hennes.

Jeg får stadig høre at lesere klager over topplisten på blogg.no. “Alle på toppen skriver bare om sminke, operasjoner og utseendet”. Wow, jeg lurer på hvorfor? Vel, dere kan faktisk takke dere selv. Det er faktisk det som gir mest klikk, og som merkelig nok interesserer dere mer enn noe annet. Jeg anser meg selv som en blogger med bredt perspektiv, og med ganske mange forskjellige temaer på bloggen. Allikevel får jeg høre det om jeg har ett litt overfladisk innlegg. “Ånei, ikke bli som resten. Skriv om viktige ting, skriv om valget, skriv om ditt og skriv om datt, ikke bli som resten av topplisten”. Det er dere som gjør disse bloggene dere kritiserer store, så hvis dere virkelig vil endre det må dere faktisk begynne å trykke dere inn på noe annet enn utseendet, operasjoner og sminke. Det er leserne som gjør en blogg stor. Dere bestemmer. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer
    1. Hei, fine deg! Jeg har alltid hatt lyst å blogge og har en blogg nå, men som ikke er i bruk lenger. Det er rett og slett sånn at jeg sliter så mye med sosial angst at nå tror jeg det er gått så langt at ikke jeg tørr å blogge, fordi da blir man kanskje lagt merke til og det er jo det jeg ønsker når innleggene deles og har derfor stoppet å blogge.. og i tillegg er jeg ny på skolen og sånn, så har tenkt at om noen ser at jeg blogger, hva om de synes det er teit eller at den blir nevnt i timen på skolen, siden jeg går på medier og kommunikasjon… Problemet er at jeg innerst inne har veldig lyst å blogge, men er litt låst fast nå på at jeg ikke tørr eller at hva om innleggene mine er teite. I tillegg sliter jeg også med å finne på noe å blogge om, fordi det føles som alt må være perfekt før det blir delt og at det skal være riktig tema som folk vil klikke seg inn på osv. Har du noen tips eller forslag på hva jeg skal gjøre?

    2. Anonym: Hei <3 Jeg føler veldig med deg, fordi jeg hadde det slik da jeg var yngre! Jeg hadde en blogg før dette, men synes det var veldig flaut og skummelt å poste innlegg fordi jeg også hadde sosial angst. Jeg slettet den til slutt, og det angrer jeg på den dag i dag! Du må selv føle på hva du føler er det rette for deg, men ikke tenk på at det må være perfekt! Hvis du virkelig vil starte en blogg bør du ha lyst til det, og ha noe å skrie om <3

    3. Hei! Ville bare si at jeg elsker alt det vitkige du gjør for verden. Du bruker stemmen din og oppmerksomheten til mye viktig❤️

    4. Ja det e vi som bestemmer hvem som ska være på toppliste! Men hallo hvem som ber etter at noe som skal lese deres innlegg! Dere slikker andre sin ræv for å bli på toppliste flaut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg