GI ISABEL RAAD EN PAUSE

Vi trenger faktisk å snakke om kommentarfeltet til Isabel Raad. Etter at hun skrev et innlegg om at hun opplevde det, som ut ifra beskrivelsen i innlegget var en utrolig kaotisk og slitsom søndag fikk hun massiv hets i kommentarfeltet. Nettrollene kom ut av hiet raskere enn noen gang, og kjørte på meg alt de hadde av negativitet og hat. Hvorfor? Rett og slett fordi hun fortalte om sin opplevelse.

Hun beskrev sin søndag som et mareritt, og hadde helt klart ganske tungt. Jeg forstår henne godt! Det å reise kan være slitsomt, og når man i tillegg mister flyet, bagasjen havner et annet sted og ingenting går som det skal så er det helt greit å oppleve det som en drittdag. Da skal for all del ikke du komme her med pekefingeren og si at hun ikke får lov til å føle det slik. Uansett om jeg føler med henne eller ikke spiller det egentlig ingen rolle. Det er fortsatt ikke greit å hetse et menneske på den måten hun har måttet oppleve det siste døgnet. 



Dette er ikke i nærheten av å være de verste, men de ønsker jeg faktisk ikke å videreformidle. 

Du kan faktisk ikke alltid bruke argumentet at noen faktisk har det verre enn deg, fordi uansett hva du opplever vil noen alltid oppleve noe verre. Det kom kommentarer på at hun ikke kan klage over dagen sin fordi barn dør i Syria, at familiemedlemmer har kreft og fordi alenemødre sliter og blablabla. Vet dere hva? Ja, de har det helt sikkert mye verre enn henne, men folk har det verre enn mange av de igjen også. Uansett kan Isabel fortsatt få lov til å ha det jævlig! I tillegg kan det være ganske mye annet som er med på å påvirke dagen hennes, og at dette kanskje var dråpen som fikk begeret til å renne over. Dere må slutte å skulle ta den stakkars jenta så veldig på alt hun gjør hele tiden og gi den stakkars jenta en pause fra alt hatet!

Det som skjedde i kommentarfeltet hennes er faktisk ikke greit under noen omstendigheter, og jeg blir både sint og flau over at det finnes så mange sinte og bitre mennesker der ute. Skjerp dere!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

43 kommentarer
    1. Hu virker som en snill og herlig jente. Men hu skriver bare clickbait innlegg for det meste det er det folk klager mest på henne om. Men hu fortjener fortsatt ikke hate i kommentarfeltet.

    2. I disse dager får man bare hat for alt man gjør å er.. jeg opplever selv hele tiden at noen kritiserer om hvem jeg er…

    3. Folk er nok for hissige og stygge ja..
      Men jeg er ikke enig i at hun skulle skrevet innlegget slik hun gjorde.. og mener at hun lurer leserne sine både på instagram og snapchat med overskrifter med henvisning til blogginnlegg.. men jeg mener at hvis du ser gjennom kommentarene så er det ganske mange som er konstruktive eller bare negative og ikke HAT.
      Jeg synes ikke mesteparten av kommentarene er HAT.. det handler om at hu provoserer så ekstremt. Hun er forbilde for unge mennesker og så da burde hu skrive mer voksent ..

    4. Lotte: Vet du hva her er jeg helt uenig med deg. Det er ikke uvanlig å si at man har hatt en mareritt av en dag. Den formuleringen hører jeg stadig av både unge og voksne mennesker, bare om de har hatt en dårlig dag på jobb eller mistet bussen og i tillegg sølt kaffe på skjorten sin. Grunnen til at folk blir sinte her er fordi det er Isabell, og fordi hun er blogger. Jeg er enig i at overskriftene hennes ofte er på kanten og til og med clickbait, men det er ingen grunn til å si at hun er et forferdelig menneske av den grunn. Det er mer enn nok hat i det kommentarfeltet. Eller, jeg vet ikke hva du kaller det å si at en annen person er jævlig, burde sjekke seg for psykiske sykdommer osv? Ta deg en ekstra tur i det kommentarfeltet 🙂 Det er ikke greit!

    5. Stå på Andrea og Isabelle!❤️ Fint å se at det finnes folk som tør å forsvare andre!!!!! Forguder dere begge to!!! Har sett opp til deg Andrea siden du kom inn på ph så dette er bare SUPERT!!!!😍

    6. Enig med deg Andrea!!! Det er ikke rettferdig st så mange går sammen for å rakke den på andre, som i dette tilfellet er Isabel!💔 Og det er helt FANTASTISK å se at du står opp for henne!!!! Har sett opp til deg siden første uken på ph og nå skjønner jeg hvorfor. Forguder deg helt sykt!❤️❤️

    7. Det begynner å bli ganske tragisk at man ikke kan få fortelle om en dårlig dag uten å få slengt i trynet om alle andre katastrofer i verden. Vi alle er klar over at det finnes folk som har det mye verre enn oss, men kan ikke vi uttrykke at vi var en dårlig dag fordi? Blir rett og slett lei meg over hva folk får seg til å skrive til andre. Bra du tar opp dette:)

    8. Jo men det var endel som kommenterte som meg.. som handlet om click bait og overdrivelser.. og at hun er lite troverdig som blogger ved å skrive som hun gjør..
      Helt enig i at det er unødvendig og slemt å gå på utseende og skrive om at hun er psykisk syk.. også skrive om hennes oppvekst er ganske sjukt.
      Så jeg er både enig og uenig.

    9. Lotte: Det er en ting, og det forstår jeg at folk reagerer på, men det er ikke det innlegget mitt handler om. Det handler om de grove kommentarene som det faktisk var helt utrolig mange av! Jeg har lest hver eneste kommentar på det innlegget, og flere er saklige og støttende, men det er ikke de jeg snakker om her 🙂

    10. Hun legger fint opp til dette selv.
      Og at folk slenger dritt om henne, på hennes blogg. Ja da kan hun jo forsvare seg om nødvendig, eventuelt begynne å tenke over hva formålet med bloggen hennes er.
      Hun får forklart seg på samme bloggen som hun får hetsen.
      Enn hva med alle de hun har slengt dritt om på bloggen sin, som ikke får forsvart seg der inne?
      Ja hva med de?
      På tide hun går litt inn i seg selv.
      Jeg leser ikke bloggen lengre, men følger henne på snap. Og ja, jeg får med meg mer enn nok av å følge henne der, og å lese på kvinneguiden.
      Formålet med bloggen hennes er sjokkerende, og måten den blir brukt på.
      Håper det går et lys opp for henne en dag. (Har mine tvil)

    11. Sara: Nei, vet du hva da må du ta deg en tur i kommentarfeltet på det innlegget. Du sier selv at du ikke leser bloggen hennes, og kvinneguiden er på ingen måte en sikker kilde til noe som helst. Det er en av de kvalmeste og ondeste sidene med 99% sladder, så vil anbefale deg å få informasjonen din fra et annet sted. Det at du mener hun leger opp til det selv og ut ifra kommentaren din tolker jeg deg som at hun fortjener det, men det er helt sykt å mene og da har du tydeligvis ikke fått med deg hvor grov hets hun får.

    12. Hva forventer henne med alle de innleggene hun legger ut, og alt hun selv skriver om ting og andre personer?
      Skal hun få slenge dritt om hva hun vil, men ikke tåle å få tilbake?
      Og de clickbaitsene hun legger ut, ber jo mange ganger om å lage drama.
      Nei vet du hva. En dag vil det gå opp for dere hva denne jenta og flere andre bloggere gjør med selvbilde og selvfølelsen til unge jenter.
      Jeg er 36 år, og har en del mer livserfaring enn dere, og kan med trygghet si at flere bloggere i Norges land, har ødelagt mye for unge jenter.
      Jeg jobber tett på ungdommer, så jeg vet hva jeg prater om.
      Kanskje enkelte bloggere skal vurdere å få seg en sunnere livsstil og en mer samfunnsnyttig jobb.
      Jeg får med meg akkurat det jeg trenger via kvinneguiden, snapchat og bloggen, bloggomtoppbloggere.
      Trenger ikke mer enn det. Nok til å la meg sjokkere gang på gang.
      Får også høre mye fra ungdommer.
      Jeg oppfordrer alle til å holde seg unna enkelte blogger.

    13. hun er jo ganske dum når hun ikke tar med seg mac, kamera og verdisaker i håndbagasjen. dessuten var det hennes egen feil at hun mistet flyet. men å skrive så mye stygt til henne var vondt å lese. alle har forskjellige måter å oppleve ting på, utrykke seg osv. ingen mennesker reagerer likt på alt. forstår at hun syns denne dagen ble et mareritt, men hun burde vite at verdisaker som pc og kamera har man i håndbagasjen

    14. Jeg kom over dette innlegget mens jeg var på skolen og bestemte meg for å ikke kommentere noe, men nå, 5 timer senere klarer jeg ikke å slutte å tenke på det.
      For er du virkelig seriøs nå?
      Ja, jeg er enig i at noen av kommentarene var slemme. De som gikk personlig til verks var unødvendige. Men er de så rart folk blir provosert? Jeg trodde i det minste du, som virker som en jente med begge føttene godt planta på jorda skulle forstå det. Du som har jobbert hardt for pengene selv, men som nå har blitt side2 blogger. (Misforstå meg rett, det har krevd sin jobb med).
      Men denne Isabel.. Det går ikke en dag hvor hun ikke legger ut snap eller innlegg der hun skriver hun skal hente pakker/opne pakker. Hun skryter av hvor mye klær hun har som hun i tillegg blir SPONSA, som hun skal selge videre og ikke skal hun gi de til noe veldedig formål, nei de penga går rett i egen lommebok. Hun skriver om hvor lei hun er av alkohol, men plutselig skal hun ut å drikke dagen etterpå. Knust iphone 1, knust iphone 2. Sminke meg her og operasjoner meg der. Denne jenta har blitt hjernevasket. Eneste hun ser, er seg selv. Hun forstår ikke hvordan det er å leve et normalt liv. Så å miste flyet, attpåtil miste bagasjen sin er et mareritt, som forresten er HELT normalt, så sier det MYE om henne.
      Det er KLART folk blir forbanna når DET er et marerittdøgn for henne, noe så uvesentlig. Alt var også hennes egen feil attpåtil. At andre sier at andre har det verre er vel for å PRØVE å sette ting litt i perspektiv, men istedenfor melker hun desse kommentarene for alt de er verdt ved å be følgerene sine om å gå innpå bloggen å lese kommentarane.
      Rett og slett patetisk. Jeg mistet respekten for deg no, Andrea. Du som virker så koslig ut, men så har du blitt sugd inn i den “blogger”-holdningen. Vel, lykke til med det. Du herjer vel ikke akkurat topplistene.

    15. Syns ikke det er synd i henne! Dere bør slutten blogge hves ikke dere vil høre andre sine meninger! Og at dere får betalt for det er jo gærnskap! Finn andre jobb som oss andre mennesker

    16. Enig med deg. Leser ikke kommentarfelt,men når hun skrev om det så måtte jeg sjekke. Forventet å finne en eller to. Ante ikke at det var såååå mange og såå grusomme.

    17. Sara: Jeg leser ikke bloggen hennes fast, så vet ikke om hun har slengt dritt om andre eller ikke. Noen blogger er faktisk veldig samfunnsnyttige! Man an bruke posisjonen sin til å nå ut til utrolig mange unge, det både på godt og vondt. Se hva Sophie Elise fikk gjort med palmejolen for eksempel!

    18. Ei som vet hvordan et mareritt: Det jeg forstår, som du tydeligvis ikke gjør er at folk føler og opplever ting forskjellig og det skal de få lov til! Hvordan hun oppfører seg utav er en ting, men det er da ikke greit å oppføre seg sånn som mange i det kommentarfeltet gjør heller. Handlingene hennes som mange ser som overfladiske gjør det ikke greit å trakassere henne, uansett!

      Det at du mister respekten for meg fordi jeg går imot netthets og nettroll sier veldig mye mer om deg enn om meg. Det at du ikke liker Isabel er en ting, men å bruke det til å forsvare grov netthets er bare forkastelig!

    19. Og no er hun sint på deg andrea for at du hsr skrevet om henne du har jo faen bare støttet henne…det er helt utrolig dette.du virker no som en oppegående jente

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg