DET ER LOV Å FØLE SEG DRITT

Nå har jeg akkurat kommet inn døren hjemme. Dette har vært en ekstremt treg dag, og jeg føler ikke jeg har stått opp ordentlig enda. Det er helt sykt. Helgen har tatt på, og jeg begynner å bli så dritt lei av meg selv nå. Nå har jeg vært ute en del i det siste, og kostholdet mitt har gått til helvete. Jeg føler meg rett og slett skikkelig ekkel og skitten på innsiden. På vei hjem fra togstasjonen kjente jeg at jeg trengte noe raskt og godt, og gikk innom matbutikken. Jeg vandret rundt i butikken, men det eneste som fristet var rett og slett en grandis. Det verste er at jeg skammet meg da jeg tok den med til kassen, og ikke minst da jeg gikk med den under armen på vei hjem. Burde jeg virkelig trykke i meg en ferdigpizza nå? Hva i all verden vil det være godt for. Ikke gir det meg næring, og det hjelper ikke akkurat å rense opp det som bør renses opp. 

JA, man skal være fornøyd med den man er og alt det der, men man er ikke alltid det. Man skal være lykkelig og fokusere på innsiden, men hvordan kan jeg gjøre det når jeg faktisk måtte unngå speilet på badet etter at jeg dusjet tidligere i dag? Jeg føler meg rett og slett ikke bra, og det er faen meg lov innimellom. I morgen føler jeg meg kanskje fin igjen, men noen dager er det bare slik. Det betyr ikke at jeg hater meg selv og synes jeg er tjukk, men det betyr at kroppen min ikke er sunn om dagen. Når kroppen ikke er sunn går det faktisk ut over psyken, og det merker jeg også motsatt. Jeg trener, men jeg spiser så mye feil mat og føler virkelig at jeg eser ut og det er jeg ikke komfortabel med.

Det er kun meg selv dette går på, og det er faktisk så enkelt som at jeg må begynne å spise normalt igjen. Det å begrense sjokolade-inntaket til en gang i uken, sammen med et normalt sunt kosthold og mindre alkohol hjelper så mye. Jeg må rett og slett bare skjerpe meg fordi jeg nekter å behandle kroppen min som dritt i min beste alder. Ikke bare fordi jeg vil se bra ut (selv om jeg vil det), men og fordi helsa er sinnssykt viktig og det er så lett å ta det forgitt når man er ung.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Wow! du åpnet nettopp opp to blinde øyne.. Det er lett å ta helsa si forgitt når man er ung ja. Godt innlegg innlegg!

    2. Godt innlegg, jeg har det litt sånn selv noen ganger. Utrolig hvor usunt alkohol egentlig er. Men anyway at du spiste 1 Grandiosa er null stress du er fin uansett, lov å kose seg i blandt❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg