SLIK STOPPER DU SØTSUGET

Det er mandag, og etter en helg med mye kos for min del er det vanskelig å ikke dra frem sjokoladen i dag også. Vi har kost oss masse, og slik skal det være! Når det er sagt så prøver jeg å begrense kosen til nettopp helgen, og med ny uke i gang venter det samme som alltid… Nemlig prøvelsen av å bekjempe søtsuget! Det er så vanskelig, men jeg har funnet noen ting som pleier å hjelpe og disse skal jeg dele med dere nå!

Spis frukt! Det hjelper faktisk skikkelig, og særlig ananas for min del. Det er så søtt, så da blir det en veldig god erstatning for andre søtsaker. Kjøp inn litt frukt som du har liggende om søtsuget kicker inn, så lager du en liten fruktsalat. Det er kjempegodt!

Gå en tur (uten lommeboken). Litt frisk er alltid deilig, og om ikke annet får det tankene dine over på noe annet. Her er det da viktig å legge igjen lommeboken hjemme så du ikke plutselig forveksler parken med Yummy Heaven. Det skjer meg stadig vekk, merkelige greier.

Dra på trening. Dette punktet er gull! Hvis jeg har skikkelig lyst på godteri, men klarer å komme meg på trening i stede så forsvinner som regel søtsuget. Det frister liksom ikke med masse sjokolade etter en super treningsøkt. 

Gjør noe produktivt. Hva enn som får deg til å tenke på noe annet enn godteri, kaker og is. Vask leiligheten, rydd kjøleskapet, bytt sengetøy i don’t know, men jeg har erfart at det å faktisk gjøre noe som får tankene over på andre ting hjelper. 

Drikk sukkerfri saft. Nam, nam. Jeg har alltid Funsaft hjemme, og det er fordi jeg elsker det veldig høy. Haha, neida, men jo litt. Det hjelper ofte å ta seg et glass med dette fordi du fortsatt får følelsen av å få i deg søtsaker.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. fine tips!
      jeg er så rar, for hvis jeg ikke trener, har jeg ikke søtsug i det hele tatt, men hvis jeg drar på trening så får jeg sånn sykt godtesug senere på kvelden! sykt irriterende :p

    2. Kjenner meg så igjen i dette! Jeg personlig har mest søtsug når jeg kommer hjem fra skolen og er sulten. Heldigvis er det sjeldent at jeg har godteri hjemme, men føler meg ikke bedre hvis jeg ender med toast eller ferdignudler…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg