HER ER MIN BUCKET LIST

Helt siden jeg var liten har jeg skrevet opp ting jeg ønsker å oppleve i løpet av livet. Det har forandret seg hele veien, og samtidig som jeg stryker ut noe dukker det opp nye ting jeg må skrive ned. Jeg har gjort en del av det som stod på min opprinnelige liste. Det er for det meste småting som å sable en champagneflaske, spise middag alene på en restaurant, være med på et reality show (hehe) og begynne å studere for å nevne noe. Nå skal jeg vise dere en liten del av listen over hva jeg ønsker å oppleve før jeg dør. Det er en ganske lang liste opprinnelig, men her har dere en smakebit! Fortell meg gjerne hva som står på deres bucket list 

BO I AUSTRALIA… Jeg har en greie for Australia, og jeg skulle egentlig studere der. Dere aner ikke hvor mye jeg så frem til å flytte dit. Jeg har aldri gledet meg mer til noe i hele mitt liv, og selv om jeg ikke angrer på at jeg dro til Mexico i stede så vil jeg definitivt til Australia senere. Det å ta resten av studiet mitt der en gang i fremtiden er absolutt aktuelt, og jeg vil uansett reise dit og gjerne bli boende en stund. 

HA ET “MEET CUTE”… Et meet cute er typisk for romantiske filmer og serier. Dette er øyeblikket hvor det som i fremtiden blir et par møtes for første gang, og det er selvfølgelig dødsromantisk. Tenk så gøy å oppleve noe slikt i virkeligheten! At man møter noen og bare “okei, her var det noe mer” så blir det faktisk noe mer. 

BACKPACKING… Dette angrer jeg fortsatt på at jeg ikke gjorde da jeg hadde friår. Jeg jobbet masse og kunne fint ha tatt meg råd til å dra på en slik tur, men jeg brukte heller pengene på vin og shopping hehe. Ikke lurt. Jeg har veldig lyst til å besøke store deler av verden, og backpacking ville vært en perfekt måte å gjøre det på! Jeg var så sjalu da to venninner dro på en slik tur i løpet av friåret vårt… Dette skal jeg definitivt gjøre en dag!

DRA PÅ EN DRIVE IN KINO… Hvem her har ikke sett Grease? Vel, om dere ikke har sett den bør dere finne den frem asap. Den filmen er episk. Uansett, i den filmen har de drive in kino og helt siden jeg så Grease for første gang har jeg hatt lyst til å dra på en slik. Det arrangeres stadig utekino i Oslo, og det er litt samme greie og veldig hyggelig, men jeg vil prøve drive in kino en gang også!

FULLFØRE BACHELOREN MIN… Det å fullføre bacheloren jeg begynte på skal jeg gjøre, men jeg vet enda ikke når. Det er mye som må på plass og det skal være rett tidspunkt for meg. Jeg vil aller helst ta resten i utlandet, så det passer fint med punkt nummer en på denne listen. Det å bli journalist er noe jeg virkelig vil, og jeg kunne ikke tenkt meg et annet studie eller et annet yrke noen gang! Eller, kanskje noe innenfor tv-bransjen. Det fikk jeg opp øynene for i løpet av Paradise. Det virker ganske kult!

DRA PÅ VINSMAKING I SØR-FRANKRIKE… Eller Italia. Det hadde vært superkult å dra på vinsmaking på typ et slott eller noe slikt i Sør-Europa. Jeg hadde dødd! Det hadde vært utrolig spennende, og ikke minst deilig. Åh, jeg ser for meg at jeg står og ser utover drueplantasjer (heter det kanskje noe annet?) på slottsbalkongen i en vakker flagrende sommerkjole. Det er lov å drømme. 

DRA PÅ SAFARI… Jeg har stor kjærlighet for dyr, og løve er et av favoritt-dyrene mine! De er så fine og majestetiske. Jeg tror egentlig det er Løvenes Konge som står bak dette, haha. Det gjør ikke noe det da, men det er muligens litt rart. Det å dra på safari hadde vært så kult! Jeg vil seriøst på en sånn type safari hvor vi kjører rundt i bur (så lenge det er trygt) slik at vi kan se hvordan dyrene er i deres naturlige omgivelser, og kanskje en nysgjerrig løve hopper på kjøretøyet. Ta meg til Afrika plis. 

BESØKE MALDIVENE… Dette er et sted jeg gjerne kunne tenkt meg å dra på typ bryllupsreise til. Det virker bare så avslappende og behagelig. Maldivene er jo utrolig vakkert, i hvert fall ut ifra bilder og filmer. Blått hav, hvite strender, små bungalows… Tenk så fantastisk å tilbringe tid på et slikt fantastisk sted! Det skal jeg oppleve før jeg dør. 

HA EN BRYLLUPSFEST… Jeg er egentlig veldig skeptisk til ekteskap, så jeg vet ikke om jeg vil gifte meg. Samtidig vil jeg ha både forlovelsesfest, bryllupsfest og bryllupsreise! Jeg tenker at vi kan ha alt dette, bare ikke selve bryllupet hehe. Det virker så koselig å samle venner og familie for å feire kjærligheten! Jeg vil bare ikke binde meg med ekteskap på en måte. Kan man ikke bare være forlovet for alltid?

SE BABY-SKILPADDER KRABBE UT I VANNET… Det finnes sikkert en mye bedre måte å forklare dette på, hehe sorry. Da vi var på Zakynthos for noen år siden fortalte en dame på flyet oss om en strand hvor baby-skilpadder klekket og krabbet ut i vannet etter at det var blitt mørkt. Vi rakk dessverre ikke få det til, men jeg har skikkelig lyst til å gjøre det en annen gang. Om dere har sett The Last Song skjer det der også! Jeg har skikkelig lyst til å se dette en gang, det er så nydelig. 

ELSKE JOBBEN MIN… Tenk å ha en jobb man elsker! En jobb hvor du står opp hver dag og gleder deg til nye utfordringer og en ny arbeidsdag. Det er virkelig drømmen! Jeg har et stort ønske om å ende opp med en jobb jeg virkelig elsker, og det er et av de viktigste målene jeg har i livet mitt. 

DRA PÅ JENTETUR TIL LAS VEGAS… Dette hadde vært helt sykt kult! Jeg ser for meg hvordan vennegjengen min hadde endt opp, haha herregud for et styr. Det hadde antakeligvis blitt en helt syk tur, og jeg ser for meg at vi fort kunne laget en The Hangover 4 på turen uten å prøve en gang. Alt virker å være så crazy i Vegas, og det hadde vært så moro å dra dit og bare leve Vegas-livet en langhelg eller noe sånt. 

ROADTRIP I USA… Dette kan jo fint kombineres med jenteturen til Las Vegas! Jeg har skikkelig lyst til å leie en bil og kjøre gjennom store deler av USA. Hvis dette skal skje vil jeg ha utrolig god tid slik at vi kan ta oss tid til å oppleve USA ordentlig. Nå snakker jeg helt uten å tenke på geografi, men jeg skulle gjerne kjørt en vei så vi kunne dratt innom Grand Canyon, Las Vegas, L.A., San Fransisco, Florida og sørstatene! 

SVØMME MED DELFINER… Jeg elsker delfiner, de er så søte! Da vi var i Mexico kunne vi se de hoppe ute på havet fra hotellet, og alt jeg ville gjøre var å hive meg i nærmeste båt og kjøre ut. Jeg trenger ikke være på de om dere skjønner, men å svømme i nærheten av de. Det hadde vært så utrolig hyggelig. 

SE BÅDE SOLOPPGANGEN OG SOLNEDGANGEN PÅ EN DAG… Dette skal selvfølgelig skje på det idyllisk sted som for eksempel Santorini. Jeg ser for meg at man er på ferie og har en sommerflørt som man er ute med hele natten, og ender opp med å se både solnedgangen og soloppgangen fra et eller annet romantisk sted på for eksempel en gresk øy. Tenk så romantisk!

GÅ LANGS PINK SAND BEACH… Dette er på Bahamas, og det ser så vakkert ut. Er det sant? Okei nå begynner jeg å føle at dette er en spøk ellernoe, men jeg tror i hvert fall at dette er ekte. 

VÆRE BRUDEPIKE… Jeg er helt amerikansk når det kommer til alt som har med bryllup å gjøre. Av den grunn skal venninnene mine være brudepiker i et eventuelt bryllup, og jeg satser på at de tenker på samme måte som meg. De skal selvfølgelig ha nydelige matchende kjoler! Okei, nå snakker jeg meg bort. Fordi vi er litt amerikanske i tankegangen har jeg som mål å få være brudepike en gang. 

SYNGE KARAOKE… Jeg har virkelig ikke tall på hvor mange ganger vi nesten har endt opp på en karaokebar. Nesten. Så utrolig irriterende! Martine og jeg hadde en perfekt mulighet da vi dro på spontantur til Hellas for et par år siden. Det var omtrent bare briter der, altså ingen nordmenn som noen gang kunne kjent oss igjen. Vi var på vei ut til byen og planen var å dra på karaokebar senere, men det skjedde mye annet og vi endte opp med å vandre hjem med hver vår gyros i hånden. Jeg har allikevel store planer om å få med meg gjengen på karaokebar, men da helst et sted i utlandet haha. 

BESTILLE EN ENVEISBILLETT… Til et fremmed land, og bare se hva som skjer! Dette måtte i så fall skjedd på et sted i livet hvor jeg hadde økonomi til å bare kunne reise og se hva som skjer. Kanskje jeg trivdes godt der og ble boende, eller kanskje jeg reiser videre? Hvem vet, og akkurat det trigger meg!

JOBBE FRIVILLIG MED DYR ELLER BARN… Dette har jeg faktisk utrolig lyst til å gjøre! Jeg reiser gjerne jorden rundt og hjelper til om jeg får muligheten. Jeg vil jobbe med barn og dyr fordi dette er noen som ikke kan stå opp for seg selv, og har null mulighet til å gjøre noe som helst for sin egen del. De trenger all den hjelpen de kan få, og det er de svakeste i et samfunn. Jeg vil så gjerne hjelpe hjemløse dyr i utlandet eller barn som trenger det rundt om i verden. 

SPISE PÅ EN EKTE AMERIKANSK DINER… I USA selvfølgelig. Dette kan igjen kombineres med roadtrip og Vegas-tur. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

14 kommentarer

Siste innlegg