NÅ DELER JEG ALT OM FAMILIEN MIN

Nå skal jeg dele ganske mye personlig med dere. Det er flere som har spurt om familien min, og om jeg kan fortelle mer om den. I dette innlegget har jeg samlet litt fakta om meg og familien min, og en del søte barne-bilder av meg, hihi. 

JEG HAR ET SØSKEN… 

Jeg har en lillesøster som er to år yngre enn meg, hun blir altså 21 år gammel i høst. Hun heter Embla og vi er ganske så forskjellige på mange områder. Embla har vært på backpacking og i militæret, og skal studere fred og konflikt, noe som er sykt kult! Jeg for min del kunne aldri vært i militæret, aldri… Nei, det er ikke helt min greie å leve i et hull i skogen i en uke og bli kommandert rundt 24/7. Ellers takk, men det er jo amazing at det finnes mennesker som for eksempel lillesøsteren min som synes dette er gøy og er klare til å beskytte landet vårt. Da vi var yngre kranglet vi masse og gikk ikke overens i det hele tatt, men etter hvert som vi ble eldre har vi blitt mye nærere og jeg er veldig glad i henne 

FORELDRENE MINE ER SKILT…

Dette er ikke akkurat uvanlig i dagens samfunn. Foreldrene mine er skilt, og det tror jeg skjedde da jeg gikk et av de siste årene på barneskolen. De var utrolig flinke til å ta hensyn i starten, og det var faktisk mamma og pappa som flyttet inn og ut av huset den første perioden slik at ting skulle bli mest mulig som vanlig for meg og søsteren min. Dette er noe jeg fortsatt setter pris på den dag i dag, fordi det var utrolig bra gjort! Nå bor de sånn ca. 600 meter fra hverandre, så det passer jo ganske bra om man skal besøke begge. 

Baby-meg

JEG ER HALVT ISLANDSK…

Det at jeg er halvt islandsk har jeg vent før, men jeg nevner det gjerne igjen. Pappaen min er islandsk, så det gjør at en del av meg også er det. Dessverre kan jeg ikke snakke islandsk, og forstår veldig lite, men allikevel er jeg utrolig glad i landet og elsker å dra på besøk dit!

JEG HAR NÆR FAMILIE I TRE FORSKJELLIGE LAND…

Jeg har faktisk mesteparten av familien min på Island. Pappa sin familie er ganske stor da han har fire søsken som igjen har gitt meg mange søskenbarn! Jeg har to onkler og to tanter som bor på Island, samt hele seks søskenbarn (tror jeg, hehe…). Jeg har også en tante og onkel pluss to kusiner som bor i Danmark. De bor faktisk i København som er en veldig kul by! Jeg burde virkelig besøke alle oftere… Jeg skal prøve å bli flinkere! I tillegg har jeg masse familie i Norge også, blant annet to taner og to onkler, to fettere, en bestemor og en bestefar. 

Processed with Rookie Cam

JEG HAR ET VELDIG GODT FORHOLD TIL PAPPA…

Pappa er et av favoritt-menneskene mine, haha. Jeg er veldig glad i pappa, og han hjelper meg så mye og stiller alltid opp om det trengs. Det å vite at jeg alltid kan ringe han om det er noe er veldig betryggende, og hvis jeg går hjem fra byen alene på natten så ringer jeg og vekker han hehe. Da får jeg riktignok en liten skjennepreken om at jeg ikke kan drive å gå hjem alene på natten, men han snakker med meg helt til jeg er hjemme så det er koselig 

TO AV FIRE BESTEFORELDRE LEVER…

Begge besteforeldrene på pappa sin side er dessverre døde… Jeg fikk aldri møtt farfaren min eller Afi som det heter på islandsk. Bestemoren min aka Amma døde da jeg var ganske liten, men jeg har fortsatt mange gode minner fra henne og det er veldig godt. Begge besteforeldrene mine på mamma sin side lever, og det er jeg selvfølgelig veldig glad for! De stiller alltid opp, og jeg er veldig glad i begge to selv om jeg er alt for dårlig til å dra på besøk… 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

20 kommentarer

Siste innlegg