BLOGGERE FREMMER ET LIV DET ER UMULIG Å LEVE OPP TIL

Jeg fikk en kommentar her om dagen som gjorde både trist og glad. Hvis jeg tenker på et litt egoistisk sett så gjør den meg glad, fordi personen som skrev det sa veldig mye fint om meg og bloggen min som gjorde meg glad. Allikevel velger jeg å se det store bildet her, og det gjør meg trist.

“Jeg slettet nettopp snappen til alle bloggere jeg følger fordi jeg trenger en pause fra alt kroppspress og generelt press om et liv som er umulig å leve opp til. Skal begynne å jobbe mer med det inni meg og virkelig tro på at det er det indre som teller… Men vet du hva? Jeg klarte ikke å slette deg fordi det er så gøy å lese bloggen din, og så tenkte jeg meg om og jeg syns jo aldri at det er nedbrytende å lese bloggen din! Du er så søt og menneskelig, og jeg får egentlig bare positiv inspirasjon av å lese din blogg 😀 ville bare dele det! Keep up the good work <3”

Selvfølgelig er det opp til en selv hva man deler på sin snapchat, og man kan ikke klandres for å dele et bilde i bikini eller vise frem et innkjøp man er fornøyd med. Det at det denne personen tok tak og valgte å slette bloggerne som var med på å skape dette presset for akkurat henne er veldig bra, og et godt tiltak. Hun forstår at det ikke er direkte bloggernes skyld, og at de ikke har det fulle ansvaret, men at det er med på å bidra til å bryte ned. Jeg synes det er flott å lese at hun skal jobbe med seg selv i stede for at hun kjefter på bloggerne, og at hun tar tak i problemet ved å fjerne dem fra sosiale medier. Det er godt om det kan bidra til at hun føler seg bedre! BRA JOBBA, jeg heier på deg ❤ Jeg synes flere skal ta etter dette i stede for å legge all skyld på bloggerne. 

Det er så lett å klandre en blogger for egne problemer, og jeg forstår det. Mange er utrolig vakre, tynne, tjener godt og ser ut til å ha et perfekt liv og det er noe av det som gjør dem interessante. Det er grunnen til at de kan leve av yrket sitt, fordi vi “vanlige” mennesker ønsker å vite hvordan vi kan bli som dem. Hvordan kan jeg bli like pen, like tynn, like suksessrik som henne? Jeg vil også! Det er noe så fjernt, men samtidig oppnåelig med disse menneskene som gjør dem uhyre interessante.

Jeg er uenig i det mange bloggere deler nettopp fordi mye er med på å skape økt press for både kropp, utseendet og livsstil. Det er mye som unødvendig i mine øyne. Samtidig kan man ikke klandre andre for at de har jobbet seg opp og kan bruke penger på dyre vesker, klær og operasjoner om det er det de ønsker.

Nå har jeg egentlig snakket meg litt bort. Jeg føler jeg prøver å få frem to poeng på en gang, og det ble vanskeligere enn hva jeg trodde. Poeng nummer 1 – sykt bra at du som person fjerner det som drar deg ned i hverdagen og tar avstand fra det i stede for å klandre det for alle dine problemer! Poeng nummer 2 – Vi må virkelig tenke litt over hva vi deler fordi som blogger, kjent person og profil har man en påvirkningskraft som er skremmende sterk. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Ja jeg fikk en kommentar på enmt innlwgg kwg skrwv jeg tilga han som overgep meg. Jeg gok en vanlig bilde men for et par dager siden skrev jeg hva jeg ikke liker ved meg selv me en litwn tvist med at man ikke skal se hva som er galt men hva som er bra og si til seg selv at man er bra nok som man er. Men i ddt innlegget hadde jeg bar overkropp
      Kommenteren var litt rar den sa at historien min ikke la seg opp fordi jeg jeg la ut slike bilder og de ikke trodde meg lenger. Litt vanskelig å forklare. Hvis du har rid kan du jo se på kommengaren selv på bloggen min
      Men uansett man må tenke på hva man skriver. Senere i dag tok jeg bort en innlegg pga jeg følte at det var ikke forvarlig av meg og legge den ut
      Så takk for dette nlegget for å få det inn at man må tenke nøye igjennom hva man poster som en blogger

    2. Du er pen og flink til å skrive:) ville bare si det i og med at du du skriver at du liker komplimenter. Ser opp til deg, Andrea

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg