JEG BRUKER GAMLE KLÆR

Jeg føler at jeg svarer det samme hver gang dere spør om hvor noe er fra. “Den er fra blablabla, men den er dessverre to år gammel…”. Etter at jeg begynte å blogge aktivt igjen har jeg innsett hvor mye gamle klær jeg egentlig har. Jeg har hatt veldig mye klær, og like før jeg dro til Mexico i januar fylte jeg seks søppelsekker til randen som jeg skulle levere til UFF. Det er mye klær. Allikevel rydder jeg stadig gjennom skapet, og akkurat nå står det tre bæreposer hjemme med kjoler, bukser, skjørt og topper jeg ikke lenger trenger fordi jeg ikke bruker dem eller fordi jeg er lei.

Til tross for denne konstante rensingen av klesskapet har jeg mye klær, men det er ikke så alt for mye nytt. Jeg har klær som er opp til fem år gamle, og da tenker sikkert noen av dere “æsj, kjøp deg nye klær”. Vet dere hva? Mange av disse plaggene ser nye ut. Det er ikke slik at jeg går med slitte klær som er flere år gamle. Jeg går med gamle klær som faktisk ser ganske nye ut. Dere spør jo stadig hvor ting er kjøpt, og påpeker at plagg jeg bruker er fine og flere av dem er gamle. Genseren jeg har på bildene her er faktisk tre år gammel! Jeg får fortsatt komplimenter for den nesten hver gang jeg bruker den, og det er flere som lurer på hvor den er kjøp slik at de kan kjøpe lik.

Det er ikke noe galt i å bruke gamle klær. Om ikke annet er jeg stolt over at jeg klarer å behandle klærne mine så bra at de holder seg godt lenge. Selvfølgelig handler jeg nytt innimellom, og det er kjempegøy! Poenget mitt er bare at det å bruke gamle klær ikke er en skam, det er bra. Vi bruker og kaster alt for mye av det meste her til lands, og vi burde bli mye flinkere til å ta vare på tingene våre slik at vi ikke må fornye alt hele tiden. 

Genseren er som sagt 3 år gammel fra H&M og kjolen under er faktisk ny (woho) og kjøpt på Monki.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Synes det er veldig fint å kunne bruke gamle klær, har selv veldig mye som ikke er så nytt og er masse som ser nytt ut også..bruker faktisk å handle brukte klær noen ganger, de ser helt nye ut og i noen tilfeller så er de faktisk bare prøvd på og gitt bort så noen ganger er gamle klær veldig fint å ha 🙂 Håper du får en fin dag videre 🙂

    2. Jeg er helt enig at det ikke er no galt å bruke gamle klær, hvis det fremdeles ser greit ut! Bra at du tar opp dette, føler alle må ha nye klær for å passe inn i dagens samfunn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg