6 GRUNNER TIL Å IKKE BLI BLOGGER

Det er mange fordeler ved å ha blogg, og jeg har nevnt mange av disse grunnene i innlegget om hva som er det beste med å ha en offentlig dagbok. Jeg synes det er veldig gøy å blogge, men som med alt annet har blogg også en bakside. 

FOLK (TROR DE) VET ALT OM DEG 

Det er forskjell på bloggere, noen deler mer enn andre, men det vi har til felles er at folk tror de vet alt om oss. De vet ofte mye. Jeg har for eksempel delt en god del personlige ting med dere, og det gjør at mennesker jeg ikke kjenner vet veldig mye om meg. Det finnes også de som tror de vet alt, og det merket jeg også veldig godt i forbindelse med Paradise Hotel. Anonyme mennesker skriver kommentarer og påstår at de vet ting om meg som ikke stemmer i det hele tatt, og dette gjelder nok mange andre også. Her kan man jo ta gossip-sidene på Jodel som et eksempel. Der er vel 98% av ryktene bullshit.

SKRIVESPERRE

Det aller verste med å være blogger er de periodene hvor skrivesperren tar over hjernen min. Jeg får helt panikk, og det virker som hjernen min motsetter seg kreativitet jo mer jeg prøver. Jeg får en skikkelig vond følelse hver gang fordi jeg vil jo skrive! Jeg mener, føler og tenker mye, men noen dager nekter hjernen min å samarbeide så jeg sitter og stirrer på tastaturet i timesvis i håp om at det skal løsne.

SNIKFOTOGRAFERING

Dette er veldig irriterende. Jeg vet at flere bloggere har skrevet om dette i det siste, og det forstår jeg utrolig godt! Det er skikkelig frekt, og det er veldig unødvendig. Hva får du ut av et bilde av meg som står og venter på grønt lys liksom? Jeg kan forstå at det er morsomt å ta et snikfoto om jeg går ut fra doen på Olivia med dopapir hengende fra skoen liksom. Ha ha, se på hun bloggeren som har papir under skoen. Det er fortsatt ikke greit, men kan jeg forstå mer enn dere som står fem meter unna og tar et bilde av meg som ikke gjør noe annet enn å eksistere. Det er rart. Hvis du virkelig vil ha et bilde så kom bort og spør meg, det er jo bare kjempekoselig! Snikbilder er en ting, men snikfilming er egentlig det verste. Jeg blir så irritert, jeg. 

NÅR DU BLIR STYGG PÅ BILDER UANSETT VINKEL

Det er dager med skrivesperre og det er dager med bilde-sperre. Noen ganger får jeg bare ikke til å bli pen på bilder, uansett hvor bra sminken, håret og antrekket er. Jeg prøver meg på de faste, sikre positurene, men neida. Det ser ut som jeg hater livet og ikke har sovet på fem døgn. 

VENNENE DINE BLIR DRITT LEI

Hei, vennene mine! Neida, dere er veldig tålmodige og jeg forstår at dere blir lei. Det har seg jo slik at om man skal sosialisere seg med en blogger skal det meste dokumenteres. Jeg er også sleip nok til å utnytte en hver form for sosialisering til å få noen til å ta litt bilder av meg. Det verste er kanskje når vi er ute og spiser, og alle må vente til jeg har knipset tjue bilder av bordet. Sånn vær så god, nyt den kalde maten deres ❤ 

ALLE HAR EN MENING OM DEG OG DET DU SKRIVER

Det er ikke bare bare å skrive blogg når alle skal ha en mening om deg og det du skriver. Det gjør at jeg tenker meg om et par ganger før jeg publiserer noe, selv om jeg er 100% sikker på at dette bør publiseres og at jeg står for det. Allikevel blir det til at jeg går en runde med meg selv og tenker gjennom om det er verdt det? Hvis jeg får en skyllebøtte fra halve Norge, er det da nødvendig? Det blir som alltid ja, fordi jeg står for det jeg skriver og det jeg mener, men det er litt stress at alle skal pirke så veldig på alt man gjør hele tiden. Samtidig elsker jeg at dere engasjerer dere, og til alle som formulerer seg på en ordentlig måte – tusen takk! Jeg tar gjerne en diskusjon, og vi kan godt være enige om å være uenige, men de som pøser ut med dritt fordi de er uenige i det jeg skriver kan være veldig irriterende.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg