OPPSKRIFT PÅ VERDENS BESTE RUNDSTYKKER

Da jeg hadde fri på mandag gjorde jeg to ting utenom å se serien om O.J. Simpson på Netflix, og det var å vaske og bake. Jeg har bakt verdens enkleste, men superdigge rundstykker! Du trenger veldig få ingredienser, og oppskriften kan også brukes til å lage burger- eller pitabrød! Den er faktisk originalt en oppskrift på pitabrød, men jeg prøvde å lage rundstykker av dem en gang og de ble så gode! Jeg pleier å lage en god del når jeg først lager, så fryser jeg de og varmer de i mikroen om jeg får lyst på det. Da smaker de faktisk som nybakt!

DETTE TRENGER DU

❤ 400g Fibra-mel (eller annet grovt mel, men dette blir amazing)

❤ 1 pakke tørrgjær + litt salt

❤ 3 dl vann

❤ Eventuelt litt havregryn og frø

Det er så enkelt som at du rører ut gjæret i 3 dl lunket vann. Deretter rører du inn mel og salt, før du knar til den er smidig og lett. Du kan prøve deg frem litt med hvor mye mel du trenger, men jeg ender alltid opp med å bruke litt ekstra uten at rundstykkene blir tørre av den grunn. Det hender jeg har i litt havregryn og forskjellige typer frø for å variere litt. Dette er skikkelig digg!

Sett deigen til heving på et varmt sted i 30 minutter. Trill ut passende store rundstykker på et stekebrett (husk at de hever ganske mye), og sett de til heving nok en gang under et kjøkkenhåndkle i 30 minutter. Når de er ferdighevet stekes de midt i ovnen på ca. 180 grader til de er gjennomstekt, noe som tar rundt 15-20 minutter. La de avkjøles før du koser deg med et deilig rundstykke med godt pålegg! Jeg elsker å bruke brunost med bringebærsyltetøy på, nam.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Hva mener du M? Både Marthe Borge og kristina Andersen er på topp, og de poster stadig oppskrifter. Dette er kun den andre gangen andrea gjør det. Merkelig ting å bemerke. Viser at du ikke har lest bloggen hennes lenge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg