JEG ER HELT HEKTA

Jeg er skikkelig satt ut av meg selv, men samtidig ikke.  går hadde jeg fri fra jobb og behandlet hele dagen som en typisk hangover-søndag. Etter å ha gjort to fornuftige ting som var å bake og vaske ble jeg sittende med Netflix hele dagen. Jeg har blitt helt obsessed med denne saken. Ja, jeg vet at jeg henger sånn 22 år etter alle andre, men herregud for en fascinerende sak på så utrolig mange forskjellige måter.

Det er så mange problemer og så mange feil med tanke på hvordan alt foregår. For det første er han åpenbart skyldig og det er så krise at han ble frikjent! I tillegg er det vondt å se hva alle som tok del i denne rettssaken må gjennomgå. Det kommer ikke nødvendigvis frem i dokumentaren, naturlig nok fordi den fokuserer på O.J. I serien på Netflix handler alt om menneskene rundt han, og alle som var delaktige i rettssaken på forskjellige måter. Det er helt sykt å se hvor mye de faktisk fikk gjennomgå fra forskjellige kanter. Marcia som ledet saken mot O.J. fikk gjennomgå så til de grader i pressen for klesvalg, hårfrisyre og til slutt ble det faktisk publisert nakenbilder av henne i et ukeblad eller en avis. Det er helt sykt hva de tillater i amerikansk presse, herregud som den dama fikk gjennomgå. De kritiserte selvfølgelig ingen av mennene for verken frisyre eller klesvalg… Merkelig. De fikk riktignok gjennomgå på andre måter som heller ikke er greit på noen som helst måte. Det var vondt å se hvordan det tæret på dem. Jeg anbefaler alle å se både dokumentaren som ligger på NRK og serien som ligger på Netflix, i den rekkefølgen. Det er mye morsommere å se serien når man har sett ekte bilder fra rettssaken og intervjuer med de faktiske menneskene. 

Det er bare sykt rart å se Ross late som om han er Robert Kardashian… 

Jeg satt og Googlet navn og hendelse underveis for å få vite mer, altså jeg er helt hekta på historien. Hva skal jeg gjøre nå som den er over? Jeg tror jeg skal finne boken om det og lese den også, hehe. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

4 kommentarer
    1. Vet akkurat hvordan det er med den serien:) ELSKER den og er blitt ganske interessert i den saken etter jeg så serien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg