SLIK FÅR DU EN BRA START PÅ UKEN

Jeg har hatt den avslappende dagen, men nå føler jeg meg nesten litt ekkel fordi jeg så vidt har vært ute av leiligheten. Jeg vurderer å ta meg turen bort på treningssenteret, men jeg tror sjansen er større for at jeg havner på Yummy Heaven i dag altså. Jeg har skikkelig søndagsfølelse, men det betyr at uken starter ordentlig for meg i morgen. Jeg er veldig glad i å planlegge alt egentlig. Det vil si lage pakkelister, planlegge ferier, middagsplanlegging og ja egentlig det meste. Jeg har pleid å planlegge ukene mine, og selv om det har sklidd litt ut så merker jeg stor forskjell de ukene jeg faktisk gjør det! Struktur er elsk 

– LAG EN TO DO LISTE –

Sett deg ned søndag kveld og lag en liste over alt du ønsker og trenger å gjennomføre i løpet av uken som kommer. Jeg er stor fan av planlegging, og hver gang jeg faktisk lager en slik liste får jeg gjort ti ganger mer enn hva jeg gjør uten. Litt orden er ofte veldig greit!

– PLANLEGG MÅLTIDER –

Dette kan du gjerne gjøre samtidig som du lager to do listen. Planlegg middager for alle, eller i hvert fall de fleste dagene i løpet av uken. Det jeg pleier å gjøre er å planlegge ut i fra når jeg er ferdig på jobb. De dagene jeg slutter tidlig har jeg mer tid og kan lage bedre og større middager som jeg kan fryse eller spise noen dager senere om jeg har senvakt på jobb. Du kan også lage middager som inneholder flere av de samme ingrediensene. Hvis du først skal kjøpe en pose poteter eller en pakke med gulrøtter er det fint å ha i hvert fall en middag til den uken hvor du kan bruke minst en av disse ingrediensene. 

– GJØR NOE FOR DEG SELV –

Dette kan være alt fra å ha en spakveld til å sove ti minutter ekstra en morgen. Gjør noe som får deg til å føle deg bra og avslappet. Kjøp en kaffe på vei til jobb eller unn deg en sjokolade på en skikkelig blåmandag. Det er som sagt akkurat opp til deg hva det skal være, men fokuser på deg selv om hva som får deg til å føle deg bra. 

– TA EN SKIKKELIG STORHANDEL –

Etter at du har planlagt middager for uken tar du en skikkelig storhandel på mandag. Kjøp inn mat for en uke så du slipper de små turene på butikken hver dag. For det første er det kjedelig, og for det andre kommer du til å ende opp med masse du egentlig ikke trenger. Det dummeste jeg kan gjøre er å gå innom butikken på vei hjem fra jobb når blodsukkeret er lavt og jeg er sliten. Da blir det fort til at jeg MÅ ha en sjokolade på vei hjem når greia er at jeg egentlig er sulten. Dette slipper du om du handler alt på en gang. Jeg elsker å se kjøleskapet fullt så jeg koser meg skikkelig på mandager!

– LEGG FRA DEG TELEFONEN –

Dette må jeg jobbe med selv, men prøv å legg fra deg telefonen fra tid til annen. Du må ikke sitte med en skjerm foran deg til en hver tid. Sett deg i sofaen eller på rommet ditt, tenn litt lys og finn frem en bok eller et blad du kan kose deg med. Det kan også være hyggelig å sette på litt musikk og bare la tankene fly. Hvis du er sammen med andre så kan du finne frem en boks hvor alle legger fra seg telefonene sine slik at dere faktisk har hverandres fulle oppmerksomhet.

– KICKSTART DAGEN – 

Kom deg opp tidlig til tross for at det virker umulig i det vekkerklokken ringer. Kom deg i dusjen, sett på en kaffe og få i deg en deilig frokost som gir deg energi utover dagen. Jeg elsker å starte dagen med havregryn fordi det metter lenge og gir meg energien jeg trenger. Det handler mye om innstilling, og hvis du våkner opp og tenker at i dag skal bli en bra dag, så blir den som regel bra!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Har følgt med på bloggen din en god stund nå, og titter innom de andre toppbloggerene fra tid til annen, og jeg må bare si en ting; DU fortjener en solid første plass! Bloggen din er virkelig DIME, du skriver sååå variert og jeg bare digger hver minste detalj med denne bloggen. Jeg er ikke den som er mest oppdatert med blogger da jeg har en travel hverdag, men bloggen din er en must når jeg skal slappe av. U GO GRL !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg