FILMTIPS TIL SØNDAGSKVELDEN

På fredag hadde jeg min siste kveld hjemme, og da tvang jeg resten av huset til å ha taco- og filmkveld med meg, hehe. Okei, de hadde egentlig litt lyst da, men uansett hadde de ikke hatt noe valg. Selvfølgelig må vi ha avskjed for favorittbarnet! Etter å ha spist oss alt for mette på taco hele gjengen var vi klare for å slå oss ned i sofaen med sjokolade, potetgull og dip for å bli enda mettere. Jeg fikk velge film (selvfølgelig), og etter å ha bladd gjennom halve Netflix uten å finne noe spennende kom jeg plutselig over en film jeg ikke har sett på mange år! Freedom Writers

Denne filmen er så rørende, og jeg måtte holde tårene tilbake en million ganger i løpet av filmen. Det hele er basert på en ekte historie, og jeg elsker slike filmer! Når det ikke bare er fiksjon, men at hendelsene faktisk har skjedd. Det gjør naturlig nok alt mye mer ekte, og det gjør også at opplevelsen blir forsterket og at jeg føler ekstra med alle karakterene. 

Filmen handler om hvordan den nyutdannede og motiverte læreren Erin starter i ny jobb. Hun får en klasse med elever preget av gjengmiljøer og kriminalitet. Dette er på en tid hvor det var store opprør i dette området på grunn av “krig” mellom de forskjellige gjengene. Her var det latinos, afroamerikansere og asiatere i full klinsj, og de aller fleste i klassen hadde tilhørighet til et farlig gjengmiljø. Erin sliter med å forene klassen som ikke ønsker å være der i det hele tatt, men etter en hendelse i klasserommet endrer alt seg. Hun får elevene til å skrive dagbøker hvor de forteller om egne opplevelser, og det er disse opplevelsene vi stadig ser klipp fra gjennom hele filmen. Denne filmen er vel ti år gammel, men like aktuell i dag og utrolig fin! Hvis du ikke vet hva du skal se på i kveld bør du absolutt vurdere denne. Du finner den på Netflix!
 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

19 kommentarer
    1. Hei Andrea! Vet dette ikke har noe med innlegget å gjøre, men likevel… På topplisten er du omringet av mennesker med silikon, det er flere med enn uten, du bor med ei også (sier ikke at disse er dårlige mennesker!!). Men føler ikke du presset noen ganger også, når det har blitt så normalt og Såå “enkelt” å få perfekte pupper? Hva gjør at du står i mot? Har du noen råd?:(

    2. Usikker jente: Hei <3 Det stemmer at mange har silikon, og hver enkelt av de har sin grunn til å ta det. Jeg ønsket meg silikon da jeg var yngre og hadde til og med bestilt time for konsultasjon med nok penger til å gjennomføre operasjonen på konto. Jeg trakk meg fra alt fordi det føltes galt, og nå angrer jeg ikke. Ja, det kan være kjempefint med silikon! Noen ganger blir jeg litt misunnelig, men samtidig så synes jeg mine egne er ganske fine 🙂 Jeg har forholdsvis små pupper, men de passer meg godt og det er utrolig praktisk 😀 Jeg oppdaget at silikon ikke ville få meg til å føle meg bedre. Ja, puppene mine ville alltid vært finere, men hvor lenge lever man på den gleden? Jeg har aldri hatt komplekser for puppene mine, så hvis jeg hadde operert hadde det bare vært for å perfeksjonere noe som egentlig er helt totalt unødvendig. Jeg har skrevet et innlegg om det som heter "jeg skulle ta silikon", du burde lese det da jeg utdyper og forklarer mer hvorfor jeg ikke gjorde det <3 Du er fin akkurat som du er, og hvis grunnen til at du vil ta silikon er fordi andre har det bør du heller ta noen runder med deg selv og tenke på hvor fin du egentlig er! Vi skal ikke se like ut, alle er forskjellige 😀

    3. Skal lese innlegget nå! Tusen takk for ordentlig svar!! Dette hjalp veldig mye<3 skal tenke på dette

    4. Dette er en veldig bra film 😊 Du burde se to the bone som ligger på Netflix. En veldig bra film om belter et viktig tema i dagens samfunn med mye kroppspress. Vil gjerne høre hva du syne etter du eventuelt har sett den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg