DET BESTE MED Å VÆRE HJEMME

Nå har jeg vært hjemme i noen dager, og selv om det gikk i ett de første fire dagene med festivalmoro merker jeg hvor lett jeg slapper av her. I Oslo er det alltid noe jeg bør gjøre, mens her klarer jeg å sitte hjemme uten å stresse med alt jeg burde gjøre. Hvis jeg har fri i Oslo er det alltid slik at jeg sjelden lar meg sove til jeg våkner, så bør jeg vaske eller rydde, handle, ordne ting, forberede noe eller trene. Her tar jeg det helt med ro, og bare nyter det å ha fri fra alt av mas og plikter. Det er selvfølgelig en del ting som er ekstra digg når man drar hjem til familien. Her er noe av det jeg setter mest pris på!

BIL 

Jeg er egentlig veldig glad i å kjøre bil, og da jeg bodde hjemme dro venninnene mine og jeg stadig på kjøreturer. Det å ha tilgang på bil får meg til å føle meg mye friere, og det er så deilig å kjøre med musikken på fullt og bare synge av full hals. Vi hadde en spilleliste full av allsang-sanger som vi alltid hørte på om vi dro på disse kjøreturene og det var så moro. Det hender vi tar oss en tur når vi er hjemme alle sammen, og det er skikkelig koselig. 

FRI TILGANG PÅ KAFFE

Jeg er mer avhengig av kaffe enn av Pepsi Max, og her har vi samme kaffemaskin med de samme kapslene jeg bruker i Oslo. Det å vite at det alltid er kaffe og at det aldri er tomt er så luksus. Hjemme i Oslo glemmer jeg plutselig å kjøpe ny pakke med kapsler og da er det ikke en blid Andrea du møter om morgenen for å si det slik! Her skjer aldri det fordi vi har masse kaffe. 

ET FULLT KJØLESKAP 

Overraskende nok (ikke) er det å komme hjem til et fullt kjøleskap noe av det jeg elsker ved å være hjemme. Her er det alltid noe godt stående, kanskje middagsrester fra kvelden før? Det er masse pålegg, frukt og grønnsaker og hvis det er noe som mangler er det bare å sende en melding så kommer det en leveranse når pappa kommer hjem fra jobb, hehe. Det er veldig deilig å ikke måtte tenke på om man har noe å spise til frokost dagen etterpå. Her har vi alltid brød og gulost, og det er noe jeg av en eller annen grunn aldri kjøper selv, men når jeg er her spiser jeg det til nesten hvert eneste måltid. 

FRI TILGANG PÅ PEPSI MAX

Jeg er totalt avhengig av Pepsi Max, og det har vi alltid stående her hjemme. Det er jo svindyrt, så jeg vet å benytte meg av fri tilgang på det når jeg er hjemme. Nå har jeg jo vært i Sverige, så det står et brett og venter på meg hjemme i Oslo, men det er ikke hver gang.

ALLTID NOE GODT LIGGENDE

Søtsaker er en av mine svake sider, og det som er digg med å være hjemme er at vi omtrent alltid har is i fryseren. Det er litt skummelt også, men til nå har jeg faktisk bare spist det en gang. Flink meg. Det er uansett digg å vite at jeg har muligheten om fristelsen blir for stor. 

FERDIG MIDDAG

Altså dette må jo være det aller beste. Jeg har fortalt dere tidligere at jeg ikke er så glad i å lage middag, og at jeg fort synes det blir kjedelig. Det som er så utrolig deilig med å være hjemme er at noen lager middag til meg hver dag! Å komme hjem til ferdiglaget middag er noe av det jeg savner aller mest med å bo hjemme, så dette nyter jeg de gangene jeg er på besøk. 

KOSEKVELDER

Det er skikkelig hyggelig å samles foran tven med en koselig film på kveldstid. Enten med hjemmelaget pizza på bordet eller en skål med popcorn. Det er veldig koselig og noe jeg alltid setter pris på å gjøre med familien. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

8 kommentarer

Siste innlegg