HIT BØR DU DRA I LARVIK

Hvis du er i Larvik i helgen, eller en annen gang og lurer på hva du kan finne på, hvor du bør spise eller hva du bør så se får du nok god nytte av dette innlegget. Da jeg kom til Larvik nå tenkte jeg på alle stedene jeg vil besøke i løpet av tiden jeg er her, og da snakker jeg om steder jeg  innom før jeg drar herfra. Det er faktisk en del ting her jeg savner fra tiden da Larvik var hjemmet mitt.

STRENDER – Den fineste stranden i Larvik er Oddane Sand som ligger i Nevlunghavn, et godt stykke unna Larvik sentrum. Det er allikevel verdt turen, og med en gang sommeren kommer til Larvik fylles stranden opp. Det ligger også en kjempefin strand i andre enden av byen, nemlig Ula som hører til det lille stedet Tjølling (der jeg er fra). Den stranden minner meg seriøst om flotte syden-strender til tider, og det er gress-sletter like ved som man kan grille på og slå seg ned for å spise lunsj. 

BEAUTY – Det finnes ett veldig bra beauty-sted i Larvik og det er Havfruen. Det drives av en kjempesøt islandsk dame som tar jobben seriøst og er utrolig kunnskapsrik. Det var faktisk her jeg vokset meg for aller første gang for fem år siden, og siden det ble jeg avhengig. Det er vel det eneste stedet i Larvik med HotWax, noe som er utrolig mye mindre smertefullt enn voksing med strips. Hun er supernøye og kjempeflink, så dette anbefaler jeg på det sterkeste om dere trenger å friske opp bikinilinja i løpet av ferien. Da jeg flyttet til Oslo tok det faktisk ganske lang tid før jeg fant noen jeg ble fornøyd med fordi det er få som måler seg med dette stedet!

STAVERN – Dette er et superkoselig sommersted som virkelig våkner til liv når turistene kommer til byen. Det ligger en båthavn her som fylles opp hver sommer, det er en skikkelig koselig gågate med boder, butikker og spisesteder og de selger utrolig god italiensk is på brygga nede ved havnen. Man kan rusle en tur gjennom festningen som ligger her, og på sommerkvelder er Det gule galleriet ofte et morsomt sted å være om du er over 20. Hvis du er 18 år er det et utested som heter Losen som jeg tilbragte utrolig mange sommerkvelder på da jeg bodde her. Dette er rett og slett en skikkelig hyggelig sommerby, og det er absolutt verdt å ta turen hit om du er i nærheten.

SHOPPING – Det er dessverre veldig dårlige shoppingmuligheter i Larvik. Vi har et kjøpesenter som heter Nordbyen som har de vanlige butikkene som H&M, Cubus, BikBok, Kicks og slikt samt et par butikker og et Amfi-senter i sentrum. Jeg vil helt ærlig anbefale dere å shoppe dere helt ferdig før dere kommer hit.

MIDDAG – Jeg må selvfølgelig ha en mat-post, såpass godt kjenner dere meg vel nå. Det er faktisk flere gode spisesteder i Larvik, men om man bor her blir man dessverre fort lei. Nå som jeg ikke har vært her på en stund gleder jeg meg til å dra ut og spise igjen. Det er et sted som heter Pakkhuset som ligger ved togstasjonen og Indre Havn. Det er absolutt det hyggeligste stedet å sitte ute på om sommeren, pizzaen der er amazing og de har veldig gode drinker om man skulle bli sittende hele kvelden. I tillegg er det et ganske nytt sted (okei, nytt i mine øyne som ikke har bodd her på tre år) som heller ikke ligger langt unna togstasjonen, nemlig Bedehuset. De har skikkelig gode burgere, og en litt større lunsjmeny med masse godt.

LUNSJ – Mitt favoritt-lunsjssted i Larvik er definitivt Hungry Heart Café som ligger i sentrum av byen. De har masse god og sunn mat laget fra bunnen av, og her finner du alt fra gode wraps og salater til sandwiches og smoothies. Jeg velger alltid dette om jeg skal spise lunsj i byen, og siste jeg var her skrev jeg et innlegg om det som dere kan lese her. Jeg tror faktisk de skal ha stand på Stavernfestivalen om jeg ikke tar helt feil, så da er det bare å teste ut! 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

17 kommentarer

Siste innlegg