HVIS JEG KUNNE DRA TILBAKE I TID

Det å gå tilbake i tid er noe jeg ofte skulle ønske var en mulighet. Det kan gjelde alt fra små bagateller hvor jeg sier noe jeg angrer på, til større hendelser som jeg skulle ønske jeg kunne endre. Egentlig hater jeg at jeg ser livet på denne måten, fordi fakta er at man ikke kan endre noe som allerede har skjedd. Det beste er bare å kunne legge det fra seg og gå videre, men det er lettere sagt enn gjort. Det er en del ting jeg skulle ønske gikk annerledes for meg, og det meste er ting jeg kunne endret selv.  For eksempel?

Jeg kunne gjort en bedre innsats på skolen – Da jeg begynte på skolen elsket jeg det, og da vi fikk lærebøkene den første dagen tok jeg med meg alle hjem og leste gjennom de. Jeg elsket å lære, og jeg elsket å vite ting. Etter hvert som jeg ble eldre dabbet dette av, og jeg la kun energi inn i de fagene jeg synes var morsomme. Dette angrer jeg på den dag i dag, fordi jeg har egentlig veldig lett for ting hvis jeg bare gjør en liten innsats. Karakterer er ikke alt, men det handler litt om selvfølelsen og det å vite at jeg har gjort mitt beste.

Jeg kunne tatt bedre vare på huden min – Da jeg var rundt 16 år var solarium livet. Vi hadde to veldig bra solarium på veien mellom skolen og huset mitt, og jeg var innom hver eneste dag. På det meste tok jeg sol i 46 minutter. Huden min ble helt ødelagt, og jeg har masse solskader og pigmentene i huden min er omtrent borte. Jeg må slite skikkelig for å bli brun, og jeg blir aldri like brun som før. Dette angrer jeg skikkelig på, både fordi huden er ødelagt og fordi det faktisk er livsfarlig å holde på sånn!

Jeg kunne gitt mer faen – Jeg skulle ønske at jeg brydde meg mindre om hav folk mente og tenke om meg. Jeg var veldig sjenert, og jeg husker at jeg pleide å gå rundt i gangene på skolen og føle blikkene fra folk rundt meg. Da var det eneste jeg tenkte på hva de nå tenkte om meg. Jeg skulle virkelig ønske jeg bare dreit i alt og alle på den måten og følte meg bra fordi jeg er meg, og hvis mennesker jeg ikke kjenner dømmer meg ut ifra rykter eller hva de tror så får det være opp til dem.

Jeg kunne datet mer – Jeg var som sagt skikkelig sjenert, og snakket veldig sjeldent med gutter. Jeg skulle ønske jeg turte mer, og at jeg ikke var så redd for å bli dumpa. Dette punktet går litt innenfor det forrige også, men jeg føler at jeg hadde hatt godt av å slippe meg mer løs, snakke med gutter, date litt og bare se hva som skjer. Jeg trakk meg alltid unna og var litt redd for det. Jeg kan fortsatt bli bedre på dette den dag i dag, for her har ikke så veldig mye forandret seg egentlig, haha.

Jeg kunne nytt det å være barn – Tiden på barne- og ungdomsskolen samt videregående er kanskje den beste og verste tiden på en gang. Man prøver å finne ut hvem man er og hva man vil, men man har nesten ingen forpliktelser. Det er ikke noe økonomisk å tenke på, skolen hjelper deg gjennom alt av skolarbeid, man har fritidsaktiviteter og derfor er man alltid sosial. Det er så chill, og jeg skulle ønske jeg nøt den tider mer i stedet for å stresse over bagateller og vente på å bli voksen. Det er ikke så kult å være voksen, jeg savner faktisk det å være barn ofte!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg