HVEM ER DINE EKTE VENNER?

Nå skal jeg snakke litt om vennskap. Jeg fikk et tips fra en av dere søte lesere om å ta opp dette temaet, og det gjør jeg med glede! Det er mye tanker og følelser rundt vennskap, og det er ikke alltid lett å vite hvem som er dine ekte venner og som alltid vil være der for deg uansett. 

Jeg har flere veldig god venner, og det er jeg utrolig takknemlig for. Selv om jeg ikke er en person som åpner meg opp og snakker om følelser veldig lett, så er jeg glad for at jeg har dem de gangene det faktisk trengs. Det å finne noen jeg er komfortabel med å snakke om følelser og dype tanker med har ikke vært lett, og det er sjelden jeg faktisk åpner meg skikkelig. Jeg føler meg utrolig heldig som har funnet mennesker jeg vet er der for meg på både gode og dårlige dager. Heldigvis kjenner de meg godt nok til å vite at det som regel ligger noe mer bak om jeg snapper over småting, og det er ikke slik at jeg mister de av den grunn. Jeg har funnet venner jeg kan stole på og som jeg kan være helt meg selv sammen med. Når jeg er med dem er det null filter, og jeg kan si all verdens av ting som faller meg inn uten å bli dømt for det. Vi er ganske forskjellige, men jeg tror det er en av grunnene til at vi går så godt overens. 

Det tok lit tid før jeg klarte å finne min ordentlige gjeng om jeg kan si det slik. På barne- og ungdomsskolen var vi en fin jentegjeng, men det var ikke før jeg begynte på videregående at jeg møtte det jeg faktisk velger å beskrive som my soulmates. Jeg fant på en måte min plass, og merket med en gang at det var her jeg hørte til. Det er aldri noe drama oss i mellom, til tross for at vi er en stor gjeng. Selvfølgelig kan det være krangler og diskusjoner, men det er ikke noe overfladisk eller falskt mellom oss noen gang. Vi vet hvem vi selv er, og hvem hverandre er og det tror jeg har mye å si for at vi fungerer så bra sammen som det vi gjør. Vi merker det når noen har det dårlig eller hvis det er noe som skjer, og det er deilig at man ikke alltid trenger å vise det for at noen skal forstå. Senere har jeg også fått flere nye, ekte, gode, fantastiske venner som jeg er utrolig glad i og har det på samme måte med.

Vennskap kan være så mangt, og det foregår på forskjellige plan. Vi har bekjente, vi har venner og vi har ordentlig gode venner. Jeg føler nå at jeg har alle disse tingene, og det setter jeg utrolig stor pris på. Det å føle seg helt alene må være noe av det verste jeg kan forestille meg, så jeg skal ikke legge skjul på at jeg er ordentlig takknemlig for at jeg er så heldig å ha så mange fine, gode og ekte venner rundt meg ❤

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

6 kommentarer
    1. Dette var fint skrevet , så heldig vennene dine er som har deg og du dem.
      Jeg tror at man må gi noe selv for å ha venner, og folk har det travelt så det er ikke lett, men har man en partner så har man en venn, da skal man egentlig være fornøyd, skal være glad hvis man har en venn.

    2. Ser du på paradise hotel Danmark son begynte denne uken. Ser de er på samme hotel som dere bodde på

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg