MINE MORGENRUTINER

Morgenen min ser omtrent lik ut hver eneste dag, med noen unntak selvfølgelig. Jeg er veldig glad i å ha litt tid på morgenen til å våkne ordentlig, kose meg med kaffen min og gjerne se en eller to episoder av en serie før jeg må komme meg avgårde. Derfor pleier jeg alltid å stå opp i god tid før jeg skal noe, uansett om det er jobb, trening eller noe helt annet. 

Favorittplassen min i leiligheten er foran sminkebordet, og her pleier jeg å tilbringe de aller fleste morgener. Jeg slumrer et par ganger før jeg kommer meg opp av sengen, og etter dette elsker jeg å ta en varm dusj for å våkne ordentlig. Jeg hopper rett inn i en morgenkåpe og et par myke sokker før jeg går inn på kjøkkenet og setter på kaffen. For dere som ikke har fått det med dere så elsker jeg kaffe, og etter at jeg fikk kaffemaskin har jeg blitt skikkelig bortskjemt. Nå smaker ikke vanlig traktekaffe like godt lenger, og jeg har blitt helt avhengig av kapslene med mørk kaffe, namnam. 

Det kommer litt av på hvor god tid jeg har, men noen ganger lager jeg frokosten min samtidig som kaffen. Jeg spiser faktisk havregrøt til frokost nesten hver eneste dag. Den er skikkelig god, og jeg elsker å starte morgenen min med det. Havregrøt metter godt utover dagen også, så jeg kan gå mye lenger mellom frokost og lunsj med en god porsjon grøt i magen enn for eksempel knekkebrød. Det er veldig greit på de dagene jeg skal jobbe, for da vet jeg aldri helt når jeg får tid til å ta lunsj. Jeg spiser selvfølgelig ved sminkebordet mitt hvor jeg har satt opp pcen klar for å fortsette på neste episode av serien jeg ser på for øyeblikket. Her koser jeg meg med grøt, kaffe og serie samtidig som jeg begynner å ordne meg så smått. Jeg kjeder meg lett når jeg sminker meg, så da er det godt å ha en serie å se på, litt mat å spise og å kunne sippe litt i kaffen min når det passer seg. 

Jeg er utrolig glad i disse morgenstundene hvor det er helt stille i leiligheten og i bakgården. Det er bare meg i verden på denne tiden, og jeg klarer virkelig å slappe av. Det er absolutt verdt å stå opp i god tid før jeg må dra fra leiligheten for å få tid til dette! Jeg gjør det samme nesten hver eneste morgen, og det er min lille Andrea-tid ❤

1 kommentar
    1. Du og jeg er helt like, jeg og spiser utrolig med grøt, havregrynsgrøt og risengrøt, og så må jeg alltid ha kanel og sukker, men ikke smør.
      og så liker vanvittig godt kaffe, det må jeg slutte med fordi jeg leste i går en hudspesialist som skrev kaffe gjør huden rødlig fordi det øker produksjon av fet hud. 1 kopp går fint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg