JEG KAN BLI BEDRE PÅ…

Det er som regel lettere å nevne ting man er god på, enn å trekke frem sine egne feil og mangler for å se hva man kan endre for å bli bedre. Allikevel er dette noe som kanskje trengs i ny og ne. Jeg satt hjemme her om dagen og tenkte på hva jeg burde bli bedre på generelt i hverdagen min. Det ble fort en liten liste, og dette er ting jeg har fått høre fra andre som jeg er enig i, men også ting jeg kom på selv. Det er ikke så dumt å ta en liten runde med seg selv for å se om det er noe akkurat du kan bli bedre på. Jeg endte opp med en del punkter som kan trenge litt forbedring. 

Jeg får høre det igjen og igjen i kommentarfeltet på bloggen her; jeg er så dårlig på å ta imot kritikk. Det kan jeg faktisk si meg helt enig i. Jeg prøver å innbille meg selv at jeg er god på å ta imot konstruktiv kritikk, men jeg trenger nok litt forbedring på det punktet også. Jeg har en tendens til å ta alt veldig til meg som negativt, selv om det ofte er ment som hjelp og tips! Dette skal jeg virkelig prøve å skjerpe meg på, fordi det er utrolig irriterende med mennesker som ikke takler å få kritikk (hehe, hei meg selv). 

… Det siste halvåret har alt av planlegging sklidd helt ut. Jeg har pleid å elske planlegging, og var super-strukturert i hverdagen og livet generelt. Det ble kanskje litt mye på et punkt, men jeg savner å være god på planlegging. Det å vite hva man skal lage seg til middag resten av uken, hva jeg skal bruke frihelgen min på, når jeg får neste lønning og hva pengene skal gå til og når jeg skal vaske, trene, bake og gjøre alt mulig egentlig. Nå har jeg null struktur fordi jeg aldri planlegger og da blir alt et eneste stort kaos. 

… Jeg prøver, men det er ikke alltid jeg er like god på å gi komplimenter. Dere vet når du står og venter på grønt lys og jenta ved siden av deg har på en helt amazing topp, og alt du tenker på er HVOR ER DEN TOPPEN FRA? men du tør ikke spørre, hehe. Det vil jeg bli bedre på! Jeg vil klare å si at “du, toppen din er dritkul! Hvor har du kjøpt den?”. Eller bare generelt å gi komplimenter til de rundt meg. Det er ofte jeg tenker det inne i hodet mitt uten å si det høyt, men det er jo så mye hyggeligere å si det i stede for å tenke det, så det skal jeg bli bedre på. 

… Det å prøve nye ting er noe jeg er alt for dårlig på. Her snakker vi om alt fra mat til karuseller liksom. Jeg er skikkelig skeptisk til å bestille mat jeg ikke har smakt før ute på restaurant. Tenk om den ikke er like god som det jeg vanligvis spiser?! Verdens verste unnskyldning, for tenk om den retten er enda bedre enn den vanlige? Det gjelder også nye klær, trender, drikke, butikker, ja egentlig alt utenom reiser (jeg elsker å oppleve nye steder). Så nå har jeg satt meg som et mål å prøve nye ting!

 Noe jeg er litt lei meg for er at jeg er for dårlig til å besøke familien min! Det er skikkelig trist faktisk. Foreldrene mine bor en og en halv time unna med bil, og besteforeldrene mine pluss onkel og tante bor bare tjue minutter unna med toget, men allikevel husker jeg ikke sist jeg besøkte noen av dem. Jeg tror jeg var hjemme en tur i påsken, men det er evigheter siden jeg var på besøk i Sørum hos besteforeldre og onkel. Det må jeg virkelig bli bedre på, fordi det er utrolig viktig å ta vare på familien sin ❤

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

5 kommentarer
    1. Så fint et innlegg! Kjekt å minne seg på ting en kan bli flinkere på og ikke bare si til seg selv at man er dårlig til ting:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg