ET SKUFFENDE RESTAURANTBESØK

I går hadde jeg en utrolig lang, men veldig fin dag. Det var markedsdag, så jeg jobbet fra åtte om morgenen til syv om kvelden, uten pause og jeg var på beina hele dagen. Markedsdagen er den travleste dagen i året for butikken vår, så det er fullt kjør fra morgen til kveld. Hele teamet lever på sjokolade, bananer og kaffe fordi vi ikke har tid til å sette oss ned for å ta pause, men moro er det!

Fire av oss dro ut og spiste etterpå, og gjett om jeg gledet meg til å få litt mat i magen og vin i blodet etter en så lang dag. Vi hadde bestilt bord på Cargo som ligger på Sørenga. Jeg var der i høst med familien og spiste på bursdagen min, og da var jeg skikkelig fornøyd, så jeg gledet meg veldig. Vi holdt på å sulte ihjel alle fire, så det var en utålmodig gjeng som satt seg ned ute ved sjøkanten for å få i seg litt mat. Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne skrive om en superbra opplevelse med kjempebra service og digg mat, men dessverre ble det ikke akkurat toppkarakter til Cargo i går…

Vi kom halv åtte, og fikk ikke maten før kvart over ni! Det var ingen som kom og sjekket opp bordet vårt for å se hvordan det gikk, om vi ønsket mer å drikke, eller i det hele tatt reagerte på at vi satt der uten mat i over tre kvarter da vi endelig fikk forrett. Etter det så vi ikke noe mer til verken servitører eller mat, så etter å ha ventet alt for lenge fikk vi endelig tak i en servitør.  Hun sjekket det opp og til slutt fortalte oss at maten ikke hadde blitt lagt inn hos kjøkkenet, og var på vei først nå…. Okei, sånt skjer, men det hadde vært mulig å oppdage ganske mye tidligere med oppfølging av bordet og gjestene. Da vi først fikk maten var det i tillegg feil. Altså, det ble så komisk at vi nesten måtte le av det til slutt. Jeg har selv jobbet på restaurant og vet at sånt kan skje, men det er utrolig kjedelig som gjest. Særlig når det blir så mye feil på en gang.

Heldigvis reddet de seg inn med helt utrolig god mat og veldig mange beklagelser. Sånt skjer, og det er fort glemt. Maten var uansett helt amazing! Vi delte persille- og trøffelfries med aioli til å begynne med før alle fire koste seg med hver sin pizza. Jeg spiste den som heter Sørenga, og den var så sinnssykt god! Det er bare synd at jeg var blitt såpass sulten at jeg slukte den, og så vidt rakk å nyte den før det var tomt. 

Vi klarte å holde humøret oppe, i hvert fall etter at alle fikk i seg mat, og dro en liten tur videre. På vei hjem stoppet vi innom et skikkelig koselig sted like ved Grønlandsleiret som jeg aldri hadde vært på før. Nå husker jeg ikke hva det heter, men jeg skal definitivt tilbake dit! Vi drakk et glass vin, snakket masse og fikk en kjempefin avslutning på en bra dag sammen ❤

13 kommentarer
    1. Anne: Hvor gammel er du? 🙂 Det kommer jo litt an på, men sosialiser deg ved å starte med en hobby som for eksempel en idrett, noe innenfor musikk eller andre interesser du har. Da møter du fort det som kan bli dine nye venner. Ved å få en jobb blir man fort kjent med kolleger, som kan bli venner <3 Det som er med Larvik er at det er få steder hvor man kan møte folk for å bli kjent på en måte. Når vet ikke jeg hvor gammel du er, men det er nesten ingen utesteder eller barer som blir brukt (en del i Stavern nå mot sommeren kanskje), og jeg vet ikke om noe annet... Nå har jeg bodd borte fra Larvik i tre år da, så mye kan ha skjedd innen den tid!

    2. Anonym: Jeg fikk fri av sjefen min, som visste hva jeg skulle. Hun satt meg derfor ikke opp i januar og februar, fordi hun ikke visste når jeg ville komme hjem, men det var så enkelt som at jeg kunne bli satt opp og få jobbe om jeg plutselig kom hjem etter to uker 🙂

    3. Bare så du vet det, så er det 1 time og 45 minutter fra 19:30 til 21:15, og 45 minutter fra 1930 til 20:15, bare sånn at du vet det

    4. kan ikke du og kevin ha en sånn test på bloggen der dere har bind foran øynene og smaker på ting dere skal gjette hva er?tror det hadde blitt gøy

    5. Opplevd akkurat det samme på Cargo 🙁
      Bortsett fra at til oss beklaget de ikke en gang, de var bare dritsure for at vi klagde og sa de gjorde så godt de kunne! Enig at det var komisk

    6. Hanne: Oi, da kan det jo være at dette er noe som går igjen og det er ikke bra… Selv om man kanskje er underbemannet eller det er ting i bakgrunnen vi som gjester ikke får med oss må det være lov å si ifra, og da bør de ta det seriøst og ikke komme med unnskyldninger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg