DU HAR BLITT TJUKK

Jeg ser at flere har lagt merke til at jeg har gått opp i vekt siden innspillingen av Paradise startet, og det er helt korrekt. Å gå fra å trene flere ganger i uken, ha et normalt sunt kosthold, drikke alkohol en gang annenhver måned og være aktiv i hverdagen til å ikke gjøre noen av delene tar på. Jeg var nesten ikke i aktivitet inne på hotellet, drakk alkohol fire til fem ganger i uken og spiste usunn mat og godteri flere ganger i uken. Da går man selvfølgelig opp i vekt, det sier seg selv. Allikevel tar jeg dette med knusende ro. De ekstra kiloene jeg har lagt på meg utgjør ingen verdens forskjell i hverdagen min. Jeg bruker fortsatt de samme klærne, og gleder meg like mye til det blir ordentlig varmt så jeg kan dra på meg bikinien og legge meg i parken. Det er fordi jeg har et veldig avslappet forhold til kroppen min, og jeg vet at jeg er mer enn bare en kropp. Jeg liker meg selv veldig godt, og et par kilo ekstra fra eller til gjør ingen skade i hverdagen min. Det legger heller ingen demper på humøret før sommeren for dere som lurte på det.

Jeg har ikke gjort så alt for mye for å endre det siden jeg kom hjem, men prøver å komme tilbake i mine vanlige rutiner med trening og kosthold. Det tar litt tid og jeg stresser ikke med det. Det eneste jeg irriterer meg over er hvor dårlig form jeg er i. Når jeg er på trening løper jeg saktere og kortere på mølla, og i styrkerommet løfter jeg utrolig mange kilo lettere enn hva jeg tidligere gjorde. Det er formen min jeg vil endre på, fordi den er jeg ikke fornøyd med. Kroppen min er fin den. Man endrer seg gjennom hele livet, og det var verdt å få litt ekstra fett på kroppen for den opplevelsen!

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

62 kommentarer
    1. Jeg synes du er fin sånn som du er jeg og bra du liker deg sånn som du er selv også,og jeg synes ikke d vises på deg at du har lagt på deg siden ph❤Jeg digger deg uansett hva jeg Andrea❤

    2. Syns det er et utrolig sunt og bra syn du fronter på både kropp og helse! Det er hva man kaller et godt forbilde 👏🏼

    3. Syns det er litt teit at folk skal kommentere på det, men jaja. Du er veldig fin og Forsatt tynn uansett.

    4. Så utrolig godt forbilde du er. Dette innlegget gjorde meg så glad for at vi har mennesker som deg

    5. Endelig en som ikke blogger om kroppspress og endelig ei som er ærlig.. jeg har nettopp født og har både lagt på meg og forandret meg totalt, men stolt av hva jeg har fått til. Du er flott! Du er et godt forbilde!

    6. Madeleine: Så bra du liker innlegget <3 Det er helt naturlig å endre seg etter en fødsel, sånn er det, og om et år ser du kanskje annerledes ut igjen. Man forandrer seg gjennom hele livet, og sånn er det bare. Veldig hyggelig at du synes det, tusen takk <3

    7. Jeg trodde d var helt motsatt, jeg syntes du så “freshere” ut nå etter innspillingen! Men som du sier noen kilo til eller fra har jo ikke så mye å si, bare man aksepterer det selv. Du er fin uansett❤️❤️❤️

    8. Enig med Anonym<3 over her!
      Jeg synes du så bra ut på paradise, men da jeg ramla over bloggen din var det helt WOW! <3 Du er nydelig!

    9. Hei!! Syns det er så bra at du har et så avslappet forhold til kropp og får frem dette viktige budskapet! I dagens samfunn er dette altfor mye fokus på, og vi trenger sunne forbilder som deg!!

    10. Wæææ du er rå! Jeg digger selvtilliten din, og den tror jeg at jeg stjeler med meg om det er greit. Elsker at du har det forholdet. Noe jeg burde bli bedre på, si. Haha! Ønsker deg en fiiin uke<3

    11. Synes fortsatt du er en fin og slank jente jeg! <3 Har ærlig ikke merket noe forskjell, men godt å høre at du har et avslappet forhold til kroppen din, det er såå godt å høre!!

    12. Åå, dette var et fint innlegg.
      Jeg vil bare si at jeg er helt enig med deg, og jeg synes at du er fin akkurat som du er! Jeg synes at litt ekstra fett på kroppen bare er fint, og du kler det!!! men med det sagt så er du langt i fra tjukk, og du er ikke særlig lubben elns, du er bare slank og fin! Litt ekstra fett er bare fint og flott!!
      Synes du var såå nydelig på finalefesten til Paradise, den kjolen satt som et skudd og du så helt fantastisk ut! <3 <3 <3

    13. Helt fantastisk Andrea. du har all grunn til å være fornøyd med deg selv, du ser fantastisk ut fra topp til tå.
      Å et avslappet forhold til kropp er et fantastisk godt budskap i innlegget, kanskje flere kan se på kropp slik.
      Jeg elsker den boostn jeg fikk av selvtillit etter jeg leste dette innlegget.
      Ha en strålende uke! 🙂

    14. Dette innlegget har jeg lagret på mobilen min og skal lese det hver gang jeg har en dårlig dag ❤️ Så fantastisk holdning du har på din egen kropp,jeg skulle så ønske jeg kunne sagt det samme! Men jeg skal komme dit jeg også..❤️

    15. Du er nydelig akkurat som du er du fine, gode Andrea<3 Og feit? Haha laaaangt i fra, du er mye mer slank en feit! Helt normal!

    16. Lovise: Altså, this made my day <3 At jeg har skrevet et innlegg som kan booste en dårlig dag for deg er utrolig hyggelig! Det gjør du, jeg har ikke alltid hatt det slik jeg heller 🙂

    17. Kjære fine Andrea❤️Dette er noe av det fineste jeg har lest, og tror ikke du ANER hvor mye dette hjalp på mitt dårlige selvbilde<3 Innlegget her skal jeg lese hver dag❤️Tusen tusen takk!! Du er best på hele jorda❤️
      Skjønner hva du mener, men syns ikke du er noe tjukk, vi legger alle på oss ett par kilo i blant, men du er tynn og superfin!❤️❤️Altså, går det an å bli finere enn deg? I dont think so.
      Du er mitt største forbilde og ville gjort alt for å møte deg, du er virkelig verdens flotteste menneske utifra alt du skriver og sier❤️Loveu evig mye❤️
      Ha en herlig dag videre vakre og perfekte deg, tusen takk igjen for et nydelig skrevet innlegg. Igjen❤️
      Takk!

    18. Andrea! Du er en helt fantastisk jente! Heiet på deg siden du kom inn! Du er et veldig godt forbilde! Du er perfekt sånn som du er! Love you!<3

    19. tar av meg hatten, bøyer meg i støvet og alt på engang. WOW! er så glad for at det finnes personer som deg, som kan tilføre et så dønn ærlig og positivt syn på kropp.
      jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min, tross noen kilo fra eller til, helst til… men har lært meg å leve med det, og jeg tror det er som du sier: jeg er mer enn bare kropp! det er skikkelig bra sagt, og så utrolig sant. det traff hvert fall M E G, og tusen takk skal du ha for det!
      Du ser kjempefin ut, Andrea 🙂 virkelig. skulle ønske jeg kjente deg også, for du virker som et ordentlig godt menneske, med mye bra å komme med.
      Klemmer i fleng!

    20. Isabelle Eriksen skrev nylig et innlegg om lettkledde bilder hos bloggere. Og da kommenterte jeg dette. Føler for å få det frem her også. Jeg synes det er så trist at folk har så kraftig fokus på kropp og dette med kroppspress. Det er en lang kommentar, derfor kopierte jeg den bare. For helt ærlig så føler jeg at jeg selv har et poeng her.
      Dette med lettkledde bilder kan være egentlig ganske sårt. Fordi folk klager ofte på lettkledde bilder av de som kanskje er veldig tynne da. Denne her sunnfornuftplakaten f.eks. Der du skal passe på å legge ut bilde av porsjonen din med mat, passe på hvilke bilder du legger ut osv.
      Men den føler jeg helt ærlig er mer rettet mot bloggere som faktisk er veldig tynne. Fordi jenter som har en større kroppsfasong, når de legger ut lettkledde bilder, da blir de hyllet langt oppi skyene og de er sååå tøffe og modige som viser kroppen sin. Men hvis noen tynne gjør det, så får man drittkommentarer og synes bildene er drøye og kan påvirke yngre jenter/gutter.
      Men da tenker jeg, er det ikke disse som kommenterer slik som er med på selve kroppspresset? Jeg føler at de som “hater kroppspress, fuck sommerkroppen, mammakroppen2017” osv er egentlig de som skaper kroppspresset. Fordi om alle bare hadde kommentert “så vakker du er!” f.eks på bildene til alle som legger ut lettkledde bilder, så hadde det kanskje vært greit? Sier ikke at det er det som skal til, men når noen blir hyllet og andre hatet så lages det kroppspress. Hva med å være enige i at alle er vakre uansett fasong?
      Jeg er naturlig tynn, og jeg har slitt meg ihjel for å nå en viss vekt. Jeg har enda ikke klart det og jeg er nå 24 år gammel. Og for meg så begynner det å bli litt sårt at alle som er “større” skal bli hyllet, mens jeg blir sett på som ekkel fordi ribbeina mine viser. Men likevel så er jeg så lei kroppspress at jeg orker egentlig ikke å bry meg. For det er ikke meg det er noe galt med. Det er de som sitter og dømmer alle som har de største problemene.
      Jeg vet ikke helt om jeg fikk frem poenget mitt da jeg synes det er vanskelig å forklare. Men jeg mener rett og slett at de som klager og hater på kroppspress ofte er de som skaper kroppspress. Fordi de skal hylle de større, men da går de likevel mot sin egen “kamp mot kroppspress” fordi de hater jo likevel på de tynne igjen.
      Beklager for lang kommentar… måtte bare få ut dette. Det er din blogg og du bestemmer. Om folk skal bli så voldsomt påvirket så er de ikke i stand til å være på nett. Ja, psykiske lidelser kan også gjøre at man blir påvirket, men jeg har slitt psykisk i 10 år og jobber enda med å bli frisk. Men likevel så klarer jeg å la være å bli påvirket og hate på bloggere. Heldigvis.
      Litt småjusteringer, men likevel vil jeg si at du er veldig vakker og kroppen din ser flott og sunn ut. Forstår ikke at folk skal klage og kritisere og pirke på ALT!:/

    21. 22:52: Nå handler Isabelle Eriksen og mitt innlegg om to ganske forskjellige ting, så det å bare kopiere en kommentar føler jeg kanskje blir litt feil. For meg virker det ikke helt som om du har lest innlegget mitt, eller i hvert fall ikke forstått budskapet helt 🙂 Det kan være jeg misforstår litt her, og jeg tror ikke helt jeg skjønner hva du skal få frem…

      Jeg er helt enig i at de som maser om kropp, kropp, kropp hele tiden bidrar til å rette veldig mye fokus på kropp, ofte mye mer enn en blogger som legger ut et bilde av sin slanke kropp i bikini, for det må da hun få lov til, alle er forskjellige. Noen er slanke og noen har litt mer, samma det, det er deres kropp og alle skal få lov til å legge ut bilde av den om de ønsker det. Det å mase om kroppspress igjen og igjen gjør jo at det blir snakket mer og mer om, og det blir kanskje unødvendig mye til tider. Nå er det da ikke slik at jeg snakker om kroppspress, sommerkropp eller noe som helst slikt i dette innlegget. Dette er et svar til de som har kommentert at jeg har gått opp i vekt, og hvordan jeg forholder meg til det (tar det helt chill btw).

      Det kan være jeg misforstod kommentaren din her, men jeg føler ikke at den egentlig hører til det jeg skriver i innlegget, og for min del virker det som om du har sett et innlegg om kropp og bare som du selv sier, kopiert en kommentar du la igjen på et annet innlegg, hos en annen blogger som skrev om noe helt annet enn dette 🙂

    22. Hmmmm, da må jeg beklage. Grunnen til at jeg valgte å kommentere det samme er fordi jeg synes det er helt på tryne hva folk legger seg oppi hos alle. Og at når folk sier sånn til deg så er de med på å skape press. Heldigvis tar du det på en veldig bra måte.
      Jeg ville også få frem at jeg er såå lei av måten folk oppfører seg på når det er snakk om dette temaet. Offentlig person eller ei, folk må da kunne oppføre seg og legge bort drittslengingen.
      Og jo, jeg leste gjennom innlegget ditt, du sier også du har et avslappet forhold til kroppen din. Og jeg er superglad for å lese at du har det, fordi det har du all grunn til.
      Kanskje kommentaren min ble litt feil til innlegget ditt, beklager det, men likevel synes jeg den inneholder noe som jeg føler går igjen i flere blogger; kroppen.
      Men du virker som en tøff og oppegående person som klarer å stå i mot disse kommentarene. Leste forresten også innlegget om ting du kan bli bedre på, og at du er “dårlig på å ta i mot kritikk”, men igjen, du er tøff og oppegående og absolutt ikke dårlig på den fronten selv om du sier at du vil prøve å bli bedre på det. Men jeg leser faktisk bloggen din, og jeg leser kommentarer på bloggen din. Jeg ser ingenting feil på bloggen din, jeg… Er nok mer folk som prøver å knekke dere bloggere og feiler og derfor mener dere er dårlige på kritikk.
      Ha en fin kveld/natt. Igjen, beklager kommentaren tidligere. Ønsker deg fortsatt lykke til videre som blogger for Side2! Velfortjent:-)

    23. Anonym: Da beklager jeg også, haha! Det ble litt misforståelser her, men nå skjønner jeg bedre hva du mener <3 Jeg er som sagt enig i mye av det du sa med mas om kropp og at det er med på å øke kroppspresset generelt! Så bra vi fikk klarert dette, er ikke alltid lett å kommunisere via tekst, men ikke noe å beklage fra din side altså! Jeg som misforstod litt 🙂 Tusen takk <3

    24. Syns du er kjempe flott eg. Du var flott på paradise og men enda finere nå. Og du kommer til å fortsatte å være fin om du så går opp 10 kg til:)

    25. Det er ikke alle som trives i en slank kropp, og det er hundre prosent lov. Bra du tenker form og ikke kropp. Jeg synes i alle fall du har et utrolig vakkert ansikt 😉

    26. Herregud, det har ikke falt meg inn at du har lagt på deg etter Paradise når jeg har lest bloggen din de siste månedene. Hva folk orker å legge merke til, og bruke energi på å kommentere altså. Du ser latterlig bra ut!!

    27. Du er helt nydelig! Dette innlegget var utrolig inspirerende og deilig å lese for en som ikke er like flink til å tenke samme tanker som deg. Go Andrea!!
      God sommer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg