VEIEN VIDERE

Jeg får ofte spørsmål om jeg skal begynne å studere igjen og hva planen for fremtiden min er. Det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke ønsker å studere noe annet enn journalistikk. Jeg elsker det studiet og det er uendelig mange forskjellige måter å bruke den utdannelsen på. Jeg skifter mening om hvilket journalistisk felt jeg ønsker å spesialisere meg i annenhver uke, fordi det er utrolig mye spennende! For å være ærlig kunne jeg tenkt meg alt fra utenrikskorrespondent til skjønnhetsmagasin med alt som ligger mellom de to kategoriene. Jeg kunne tenkt meg å jobbe med nyheter, sport, sladder, mote, reise, trening, dokumentar og sikkert mye annet jeg ikke kommer på her og nå. 

Det er en annen ting jeg er ganske bestemt på også, og det er at jeg vil ta resten av studiet i utlandet. Jeg har tidligere skrevet om at jeg nesten var halvveis rundt jorda på vei til Australia for å studere i begynnelsen av året, og det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg når den tid kommer. Det blir ikke aktuelt med det første av flere grunner. Skoleåret DownUnder er litt annerledes enn her i Norge, og man kan begynne i juli eller februar. Jeg vet ikke hvorda situasjonen min er om åtte måneder, men kanskje det er aktuelt å reise da. Jeg vet faktisk ikke hvordan livet mitt ser ut om en eller to måneder heller, så akkurat nå tar jeg ting litt som de kommer og det synes jeg er ganske deilig!

Jeg har alltid vært glad i å planlegge ting, men med det har jeg også lært at det kan gjøre ting vanskelig. Livet forandrer seg plutselig, og da kan det være at alt av planer går i vasken. Jeg har hatt en tendens til å se på det som noe forferdelig som kan være med på å ødelegge hverdagen min i lang tid. Nå har jeg et annet syn på det, og om en plan ikke går som en først hadde tenkt er ikke det noe å legge seg ned og gråte over. Da må man reise seg opp, klarne hodet og gjøre det beste ut av det. Plutselig dukker det opp noe enda bedre. 

Nå vet jeg som sagt ikke helt hvor veien går videre, men jeg har stor tro på at alt ordner seg! Jeg ser skikkelig lyst på fremtiden og er spent på hvor livet mitt tar veien. 

9 kommentarer
    1. Samme her, vet ikke helt hva som skjer videre akkurat nå jeg heller, og det er jo både spennende men også skummelt på samme tid! Lykke til videre da! 🙂

    2. Så spennende 🙂 Jeg flytter til Australia juli 2018 for å studere, sleng deg med! Bodd det før og det er helt fantastisk!

    3. D: Ja, D som jeg svarte på dnen forrige kommentaren din på mitt forrige innlegg så er prosessen i gang her! Den fungerer forsåvidt fint på min mobil, men skal selvfølgelig få ordnet slik at den passer alle. Det tar bare litt tid.

    4. Anonym: Det er jo ikke ideelt, men det er dette jeg ønsker å jobbe med og ingenting annet! Jeg vil ikke ta plutselig bli sykepleier eller advokat bare fordi bransjen er tøff nå. Jeg ønsker å jobbe med noe jeg elsker, så det stopper meg ikke, nei 🙂

    5. Susanne: Vi har ikke noe kontakt, nei og det har vi heller ikke hatt siden Paradise 🙂 Vi krasjet vel litt der inne, og det var ikke før jeg så det på tv at jeg visste hvor tungt han tok det at jeg ikke ville kose med han… Sååå, ikke helt match der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg