DETTE KAN DU GJØRE PÅ EN REGNVÆRSDAG

Det er så typisk at man har lagt masse planer om innebærer å være ute i oppholdsvær, men plutselig åpner himmelen seg og det øser ned meg regn. Jeg har i hvert fall havnet i den situasjonen mange ganger. Det er ofte at dette ikke trenger å sette en stopper for planene man har lagt, mens det andre ganger kan være en perfekt unnskyldning for å holde seg hjemme og ha en skikkelig koselig regnværsdag! Men hva gjør man egentlig når regnet fosser ned utenfor vinduet?

BAKE

Jeg er egentlig skikkelig glad i å bake. Ikke så rart med tanke på at jeg elsker søtsaker. Jeg har pleid å være skikkelig flink til å bake forskjellige typer rundstykker som jeg fryser ned og tar opp når det frister. For det første er de ti ganger bedre enn rundstykker fra fysedisken, og for det andre inneholder de ofte mer og bedre næringsstoffer som kroppen din trenger (i hvert fall mine). Jeg har to favoritter, og det er helt vanlige grove rundstykker som er superenkle å lage. Den andre er såkalte proteinrundstykker som tar to minutter å lage, og består av havregryn, egg og cottage cheese! Det er så nam. Når man først skal holde seg innendørs kan man jo like så godt bruke tiden på å sikre seg en digg fokost i noen uker fremover. 

SE FILM 

Dette er en av favoritt-tingene jeg gjøre på regnværsdager. Jeg skjærer opp litt digg frukt (eller kjøper meg en pose smågodt hehe), finner frem Pepsi Maxen og setter meg godt til rette under pleddet i sofaen. Jeg ender ofte opp med å se en god gammeldags Disney-klassiker på sånne dager. Det er så koselig, og jeg blir aldri lei av filmer som Løvenes Konge og Ariel. Det er så mange gode minner knyttet til de, og det er filmer mamma og pappa ofte satt på til oss da vi var små og kom klissvåte hjem fra barnehagen.

RYDDE OG VASKE

Hehe, denne måtte selvfølgelig komme fra meg. Jeg elsker en nyvasket leilighet, og når jeg først vil unngå å gå ut passer det perfekt å bruke tiden til å gjøre leiligheten pen og ren. Da er det ekstra koselig å bruke dagen inne. Jeg tar ofte en full shining av alle rom, og bytter sengetøy, setter på en million klesvask og prøver å organisere alt fra kopper til matvarer i kjøleskapet. Dette er jo skikkelig kos å gjøre før man baker noe godt og setter på en film. 

OMORGANISERE KLESSKAPET

Dette er også en favoritt, men jeg angrer alltid halvveis inn i prosjektet. Når jeg skal omorganisere klesskapet så kaster jeg alt jeg eier og har ut på gulvet eller i sengen for så å skulle begynne ryddingen. Dette angrer jeg på hver eneste gang, og tenker “hvorfor tok jeg ikke bar en skuff av gangen?”, men jeg lærer selvfølgelig aldri og gjør den samme feilen hver gang. Når jeg først kommer meg gjennom lasset av klær er det superdeilig, og jeg ender ofte opp med å fylle en søppelsekk med klær jeg leverer i en UFF-container. I tillegg får jeg mye bedre oversikt over hva jeg faktisk har og bruker.

SERIEMARATON

Woho! Enda en unnskylding for å ligge i sengen hele dagen og se serier. Nå ser jeg bare de samme seriene om og om igjen fordi jeg gjør tusen ting samtidig og ikke har tid til å følge med. Det er nesten så jeg håper på regn på søndag å jeg kan ligge inne og få sett noen av seriene jeg vil begynne på. Jeg har blant annet lyst til å se den 13 reasons why, catche up på Grey’s Anatomy og se ferdig Devious Maids, men det har jeg ikke prioritert hehe. 

TA HELT FRI 

Glemt alt på listen over og ta deg helt fri! Gå rundt i morgenkåpen med kaffekoppen i den ene hånden iskremboksen under armen. Sov, slapp av og bare nyt det å ha fri. Du kan alltids bruke som unnskyldning at det regner, og hvem vil vel gjøre noe i regnet?

XX

Har dere noen gode tips?

7 kommentarer

Siste innlegg