DYR CHAMPAGNE PÅ BYEN = MASSE PENGER

Noe jeg aldri har forstått, og sikkert aldri kommer til å forstå, er behovet for å vise frem hvor mye penger man bruker, da særlig på byen. Jeg er så lei av å se mystories av hvor mange flasker champagne til flere tusen kroner du velger å bruke pengene dine på. Hvorfor har man dette behovet for å vise frem hvor mye penger man da liksom har? For meg virker det som at det er nettopp dette du prøver å få frem. Sorry, men å vise frem at du kaster bort tusenvis av kroner på champagne på byen betyr ikke nødvendigvis at du har masse penger.  

Det at man foretrekker dyr drikke er helt greit, og dette innlegget handler virkelig ikke om kvalitet vs. kvantitet eller noe sånt. Dette innlegget handler om at jeg ikke klarer å forstå behovet for å vise det frem så veldig. Jeg er helt med på å legge ut et såkalt stemningsbilde av bordet, og hvis det er dyr drikke du har stående er det greit. Jeg la ut et slikt stemningsbilde i et innlegg for noen dager siden. Når det begynner å bli snakk om 4, 5 eller 6 snaps på rad hvor det eneste du gjør er å zoome inn på etiketten og posere med en flaske i hver hånd blir det for dumt. Hvorfor har du dette behovet for å vise frem hvor mye penger du svir av på en bytur? Er det status du prøver å oppnå? Får man virkelig det av å bruke masse penger på alkohol? Kanskje i noen kretser, men definitivt ikke i min. 

Hvis du er på byen bør du heller fokusere på å ha det gøy og å kose deg med de rundt deg. Ikke bruke hele kvelden på å spamme sosiale medier med hvor mange ganger du drar kortet eller posere med champagneflasken din hver gang du kjøper en ny. Det er så totalt uinteressant og for min del virker du bare som en veldig overfladisk person når mystorien din består av å flashe Moët og Dom Perignon i ti snaps på rad tre ganger i uken. 

 

13 kommentarer
    1. Det er jo bare kult å vise at man er storkar da. Alle de kule rikingene på instagram gjør det. Har du ikke sett Dan Bilzerian? Han er jo fet som faen fordi han flasher med champagne og dyre biler. Og Petter som du hva partner med tidligere gjør jo også det. Og bare se på Thomas Holstad. Tidenes forbilde vet du. Det å kjøpe masse chæmpis på byn viser jo bare at du er voksen og selvstendig og tilhører eliten. Må være lov å flashe litt når man har rike foreldre som gjerne gir deg en 20-30 tusen til å feste for, blir ikke noe fattigmanns rusbrus da for å si det sånn, hehe 😉 Hilsen gutt fra bærum (kretsen der man flasher champagne)

    2. Hinter du til bildene Isabell la ut på bloggen sin?
      Hvis du ikke liker bildene eller mystoryene, hvorfor følge?

    3. Du har virkelig blitt den flotteste utgaven av deg selv, jeg må bare si at du stråler!
      Keep up the good work, bloggen din er fantastisk og jeg kan se at du virkelig jobber med den. <3

    4. Må innrømme at jeg får litt Petter-wibes.
      Men kanskje ikke han du siktet til?
      Ref. Utalelse i første episode.
      “Jeg tilhører overklassen”
      Mulig han bare tøffet seg da ;p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg