BEGYNNER VI Å BLI VANT MED TERROR?

Det som skjedde i Manchester i går er så ubeskrivelig forferdelig og enda et at mange tegn på hvor syk verden er. Elendigheten tar aldri slutt, og terror er en forferdelig feig og fæl handling. Det å angripe en konsert hvor flertallet av tilskuerne er unge mennesker gjør det hele bare enda verre. Det er et angrep på de nye generasjonene som skal være med på å forme samfunnet videre. Unge stemmer, unge tanker som tenker nytt og spennende. Dette er enda et angrep utført på kveldstid i en Europeisk storby hvor innbyggerne er ute og nyter livet, friheten og tryggheten. 

For meg er det helt uforståelig hvordan andre mennesker setter seg som mål å skade flest mulig. At de ønsker å skape frykt. De burde ikke omtales som mennesker, for handlingene de gjør strider i mot alt som er menneskelig. Hvor har det gått galt? Tenker de ikke på at disse menneskene vil bli savnet? At de har familie og venner som får livet ødelagt! At menneskene de rev bort fra livet egentlig hadde masse tid igjen. Så mye å se. Så mye å gjøre. Så mye å leve for. Fordi de hva? Ønsker å fremme et politisk poeng? Skape frykt? Demonstrere? 

Jeg liker å tro at det er en mening med alt i livet. Det er vanskelig. Spesielt når ting som dette skjer. Hva skulle meningen med dette liksom vært. Jeg forstår ikke hva som skjer, hvorfor slikt skjer. 

Det som skremmer meg er at jeg begynner å bli vant til dette. Jeg husker så utrolig godt da angrepet i Paris startet for rundt to år siden. Jeg satt oppe hele natten og fulgte med minutt for minutt, sjokkert og livredd. I går så jeg overskrifter om et høyt smell og døde mennesker på en konsert i Manchester. Jeg ble utrolig trist og sint, men ikke overrasket. Det skremmer meg. Begynner vi virkelig å bli vant med terror?

Terrorisme er så jævlig. Det er et helvete. 

17 kommentarer
    1. Kunne ikke sagt det bedre, bra skrevet! Det er helt jævlig at verden er slik, men det er bare sånn det er blitt.. Stå på Andrea❤️

    2. Jeg er så enig!!🙏🏼 Jeg er fan av ariana grande og det som skjedde igår gjorde virkelig at jeg våknet!! Jeg er så sur og lei meg på det som skjedde!! Jeg kan ikke tro at en mann med så umenneskelig hjerte har tatt fra flere unge barn et helt liv!😭😭 De skulle bare på konsert og akkurat som de andre i andre land bare at de i Manchester kom aldri hjem😭 Pray for them🌹🌹

    3. Omg!! Sitter og gråter når jeg leser dette du er så jævlig flink til å skrive assa jeg blir helt aaa serr. Andrea fy faen dette innlegget var bra og jeg blir så glad når du og Sofie tok dette opp. Ja du har rett terrorisme er jævlig dårlig 🔥 Faen.

    4. Syria og Palestina blir hardt rammet nesten daglig, hvorfor blogger du ikke om det?. Jeg syns det var fælt at det skjedde i manchester, og ja det er kjipt

    5. Susan: Det stemmer. Det skjer også angrep hver dag på steder som Afganistan, Irak, Iran og flere land i Afrika. Det er terror og krig over hele verden. Det er narkotikakrig i land som Mexico som krever flere liv daglig. Det er barn som blir vervet som barnesoldater i flere land, unge jenter som blir giftet bort før de fyller 10 år, menn som blir torturert, kvinner som blir voldtatt, homofile som blir steinet til døde i ande verdensdeler og banket opp i vår. Det skjer ting hver dag, hvert minutt i hele verden, alt er forferdelig, men jeg kan ikke blogge om alt. Jeg blogger om det som treffer meg personlig, og det gjorde dette i Manchester.

    6. Så utrolig godt skrevet, Andrea. Det er forferdelig at noen mennesker kan være så onde mot andre. Verden er ikke lenger et trygt sted. Hvert menneske på jord fortjener trygghet gjennom hele sitt liv.

    7. Sykeste er når man går rundt gatene vet man ikke om den ene personen har planer om å, drepe eller voldta deg. Det er en syk verden vi lever i, jeg personlig mener man bør iverksette hardere straff mot sånt. Et menneskeliv er verdt ekstremt mye…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg