FORTJENER JEG Å DØ PÅ GRUNN AV ET TV-PROGRAM?

Helt siden Paradise startet har jeg fått mye hat om man kan si det slik. Jodel har aldri likt meg, og etter hvert som programmet har gått på tven har jeg fått flere skikkelig stygge kommentarer. Det tok helt av etter å ha sendt Aleksander ut av Paradise Hotel, og jeg klarer som regel å ikke ta dette nær meg. Selvfølgelig er det ikke hyggelig at så mange mennesker der ute misliker meg såpass sterkt etter å ha sett meg i Norges mest kyniske tv-program, men sånn er det bare. Det er faktisk noe som følger med det å bli en offentlig person. Det burde ikke være slik. Selv om man er en offentlig person skal man ikke måtte finne seg i det vi ofte må, men det er dessverre en del av dealen.  

Jeg er fullstendig klar over at mange som kommenterer på blogger og Instagram er veldig unge mennesker, noe jeg ser når jeg går inn på Instagramprofilen deres og ser at de noen av de er født så sent som i 2006. Det er selvfølgelig eldre mennesker som også skriver hat, men akkurat det ser jeg ikke på som like alvorlig. Nei, du burde aldri skrive direkte stygge kommentarer om andre mennesker, men er du over 18 år bør du være oppegående nok til å forstå hva du driver med. Når du er elleve år gammel er det derimot ikke sikkert at du er like klar over hva du faktisk skriver. Jeg får kommentarer og meldinger på Instagram av veldig unge mennesker som skriver at de ønsker meg død, at jeg bør bli brent fordi jeg er en heks, at jeg er jævlig og at de hater meg. Dette skremmer meg skikkelig at så unge mennesker har fri tilgang til å skrive slikt til andre mennesker fordi jeg tror ikke de forstår hvor stor skade slikt kan gjøre. Om de skfriver slikt til meg skriver de det helt sikkert til hverandre også, og i den alderen er man så ekstremt sårbar.    

Jeg blir faktisk skikkelig redd for hva slags holdninger som finnes i samfunnet vårt. Mener dere virkelig at jeg fortjener å fordi jeg tok en avgjørelse dere ikke likte på et tv-program? Fortjener jeg å lide og miste retten til å leve fordi dere ikke liker hvordan jeg fremstår i et realityprogram? Forstår dere egentlig hva som ligger bak ordene “du fortjener å dø”? 

33 kommentarer
    1. Synes du er alt for snill når du sladder navnene her.. Kanskje det hadde vært en i de å prøve å finne ut hvor disse unge kommer fra og kontakte foreldrene deres.

    2. Synes du er alt for snill når du sladder navnene her.. Kanskje det hadde vært en ide å prøve å finne ut hvor disse unge kommer fra og kontakte foreldrene deres.

    3. Hahahha, dummeste jeg har sett. Mister troa på menneskeheten. Gjør som Sofie Elise. Send en melding til foresatte, det gjør både deg, samfunnet og SÆRLIG dem en stor tjeneste. Det der er så ødleggende for livet deres også, kommer aldri til å få jobb når arbeidsgiver søker opp navnet ditt og du i dine yngre dager ønsket å drepe folk. Foreldre burde ta mer ansvar, men dessverre er det en gjeng foreldre som er like ille som sine barn. Slike kommentarer er også straffbare, hilsen jusstudent ✌🏼

    4. Hahahha, dummeste jeg har sett. Mister troa på menneskeheten. Gjør som Sofie Elise. Send en melding til foresatte, det gjør både deg, samfunnet og SÆRLIG dem en stor tjeneste. Det der er så ødleggende for livet deres også, kommer aldri til å få jobb når arbeidsgiver søker opp navnet ditt og du i dine yngre dager ønsket å drepe folk. Foreldre burde ta mer ansvar, men dessverre er det en gjeng foreldre som er like ille som sine barn. Slike kommentarer er også straffbare, hilsen jusstudent ✌🏼

    5. Utrolig at det skal gå så langt . Er ikke Paradise et spill? Jeg har kun sett den aller første episoden, men uansett. Det er TV, spill og mennesker. Vis hensyn dere som slenger med ulike kommentarer. Greit å tenke noe, men hold det for dere selv!

    6. Litt drøyt det folk skriver men utrolig kjippt at du sendte ut Aleksander. Han var nok den mest populære blant seerne uten tvil og nå er det ikke like gøy og se på lenger 🙁
      Håper selv du ryker MEN på ingen måte ønsker jeg deg noe vondt!

    7. Haha du er jo den snilleste personen på hotellet ( du +Sofie(og Henote)) så skjønner ikke at noen sier sånne ting. Dere er/var jo de som tok mest hensyn til andre og så ut som dere var de som brydde seg mest om at alle skulle ha det bra. Gleder meg til resten💜

    8. Folk må seriøst ta seg sammen. Er man ikke voksen nok til å klare å oppføre seg, så er man ikke voksen nok til å i det hele tatt se på Paradise Hotel.
      Jeg synes du virker som en rettferdig jente, og skjønner godt at du sendte han ut ettersom du mått svekke Lunde. You go girl!
      – Hilsen ei som digger deg og klappingen di (jeg ble hødvingfrue 😍😂) 😁😁😁

    9. Herregud, noen folk bør tenke på det de skriver, enn å bare skrive det ned med engang… Folk bør chille, altså paradise er bare ett spill for faen! #hatersgonnahate

    10. Jeg har fulgt med på paradise så lenge jeg kan huske.
      JEG personlig har aldri hatt noen hensikt med å skrive noe stygt om et annet menneske fordi personen deltar på et tv program!
      JA – jeg blir litt flau og irritert på enkelte ting som blir sagt og gjort. Men jeg klarer da å holde det for meg selv – noe som mange ikke klarer!
      Jeg blir faktisk flau over de menneskene som engasjerer seg såpass at de glemmer at det er et tv program.
      Jeg heier på deg, Andrea ❤ du er et godt menneske! ❤

    11. Herregud folk altså!! Alt for snilt å fjerne navnene til disse folka her, men dette viser kanskje at ikke du er like “slem” som de skal ha det til. Heier på deg og det vil jeg alltid gjøre!! You go girl!!💪🏼❤

    12. Å herregud.. blir helt sjokkert over hvordan folk klarer å være så stygge.. fyttigrisen, drit i de! Hev hodet ditt og vær stolt av deg selv Andrea😊

    13. En god klem sendes til deg fra en mamma på 38 år som er redd for hvilken verden barna mine på 7 og 9 år vokser opp i.

    14. Fy søren så mye stygt folk skriver! Du fortjener ikke all denne dritten❤️ At de skal komme med dødstrusler bare fordi de er uenige i valgene du tok inne på hotellet, er helt sykt. Det viser bare at de er helt utrolig umodne og usikre på seg selv. Det må da gå ann å være uenig uten å kommentere stygge ting til personer man ikke en gang kjenner eller har møtt. Du får urettferdig mye hat. Enkelte forstår bare ikke at det var et spill og at det var meningen å lage drama og intriger. Når dere som faktisk var inne på hotellet godtok at dette var et spill, så må da seerne kunne godta det også. I min mening er det helt greit å være uenig, så lenge man ikke lar det gå utover noen andre. Stå på Andrea! Jeg heier på deg! Ikke bry deg om de idiotene som gidder å bruke tiden sin på å slenge dritt til deg, de er ikke verdt det! Du virker som en utrolig herlig og snill jente❤️❤️❤️

    15. faen ikke bry deg andrea! du er verdens herligste, fineste og skjønneste jente og jeg har heiet på deg ,morten og sofie helt fra begynnelsen!! håper du og morten står i finalen og vinner sammen❤ elsker deg😍

    16. Du tar så feil! Barn i den alderen der, fra 10-14 års alderen er de som lærer en hel del, så jeg er ganske sikker på at de vet hva dem selv skriver! Og de skriver HELT sikkert IKKE dette til hverandre…. Det dem skriver er jo noe dem mener eller syntes, det er jo lov det… Men nei, jeg som person støtter dem ikke, men sånn er internett blitt, ingen begrensninger, sperringer eller sikkerhet for noe!

    17. Realist!: Det er faktisk ikke innafor å skrive at du håper noen dør og at andre fortjener å brenne. Jo, de skriver slikt til hverandre også. Det ser du ved å ta en rask tur på Instagram.

    18. Når det kommer til dette med å være bekymringer til holdninger har jeg vel egentlig bare en ting å si. Vi har vel alle vært 11 år gamle og ikke helt forstått hvilken tyngde slike uttalelser veier. I all hovedsak tror jeg ikke disse barna skjønner hva de egentlig skriver selv. Husker selv at det var veldig lett å bare skrive noe i sinne og poste det, og så var hele affæren glemt dagen etter. Samme gjaldt når slikt ble skrevet til meg. Det pleier ikke bli sendt systematisk og gjentakende trusler og hatmeldinger på den måten, og hvis det først gjør det så er det mobbing – som vil tas tak i av skole og foreldre hvis det kommer frem. Dette betyr selvfølgelig ikke at det er OK å gjøre det, men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg veldig mye over.
      Over på hat fra eldre mennesker. Dette er vel egentlig mye mer alvorlig. Her har du så og si voksne mennesker, som ja, burde vite bedre – men fremdeles skriver som de gjør. For meg i hvert fall er det mye mer bekymringsverdig at 16-20 år gamle gutter og jenter skriver hatefulle kommentarer, truer, og ønsker at noen skal dø. 11 år gamle barn kan i hvert fall “reddes”, men hvor lett er det å “redde” holdningene til en 16-20 åring som er fullt klar over at det de gjør er galt, men velger å gjøre det likevel?
      Jeg syns det er skikkelig kjipt å følge paradise og se at dere får hat, det er ukult. Selv om jeg ikke har noen spesiell allianse jeg heier på, stiller jeg meg helt uforstående til hvordan noen kan finne på å skrive slike tullete kommentarer.
      Jeg tror det jeg stusser mest på i hele smørja er at 11 år gamle barn får lov å se paradise i det hele tatt. 🙂 Anyways, stå på, drit i kommentarene, og eventuelt (hvis du har lagra ip-addresse osv, politianmeld det som kan politianmeldes. 16-20 åringene kan koste på seg innreisenekt til kule feriesteder som USA og Australia. 😉

    19. Herregud for en syyk verden vi lever i…
      Du fortjener virkelig ikke hat! Kjenner jeg blir kvalm når jeg leser gjennom kommentarfeltet på instagram! At det går an å synke så lavt..
      STÅ PÅ ANDREA 😀❤ Du vet best selv hva du vil gjøre med dette, men hadde jeg vært deg hadde jeg anmeldt forholdene og eventuelt kontaktet foreldrene til de ungene som ikke vet bedre!
      Det er overhode ikke greit å skrive at man ønsker noen dø!
      Ha en fortsatt fin dag ❤

    20. Men kjære deg, det er ikke valgene dine som får deg mislikt. Men når du går med nesa opp i sky, snakker nedlatende om andre samt har en “jeg er best”-holdning, så kan du ikke forvente at alle skal elske deg like mye som du elsker deg selv.

    21. Det stemmer at de skriver sånt til hverandre også. Da nettby fantes, fikk jeg sånne meldinger fra folk på skolen min hver dag. Lurer veldig på hvordan de er i dag.

    22. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du bryr deg om dette. Jeg har sett gjennom de fleste av paradise-deltakernes instagramkontoer i år, og merker meg at de fleste som kommenterer bullshit er ”tapere” fra kull 98 og nedover. Jeg fatter ikke at du engang gidder å ta det seriøst? Noen gang vært innom kontoene som kommenterer stygge ting?
      Hadde holdt hodet rimelig høyt hevet hadde jeg vært deg.

    23. Nei.. “de skriver helt sikkert ikke sånn til hverandre”…hvorfor skal dem ikke klare det når de klarer det til fremmede pga et tv-program?
      Du tar så feil ?
      10-14 åringer skjønner nok ikke hva de skriver. Jeg opplevde mye rart av dritt slenging på ungdomskolen og jeg gjorde ingenting ille mot den.. og NEI det er ikke lov å skrive hva de synes om andre mennesker om man ikke klarer å sensurere seg selv bedre enn det!
      Om du hater en person så trenger man ikke å skrive det!! Og nei det er ikke lov å sende drapstrusler til noen! Uansett om det er det kan mener..
      Det er sånt som må jobbes med på skolen og i hjemmet av foreldre..
      Det er greit å mislike Andrea men å skrive hatmeldinger og dødstrusler er forferdelig!!

    24. Herregud, så drøye folk er. Nå er ikke akkurat du den jeg heier på, men bare fordi du sendte ut en mange liker (også min favoritt) betyr det ikke at du fortjener all den dritten slengt i trynet. Det er jo et spill, men tror en del folk glemmer det. Stå på og hev deg over det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg