MEAN GIRLS?

Akkurat nå renner det inn med kommentarer her på bloggen om hvor forferdelig Sofie og jeg oppfører oss på Paradise denne uken. Det er flere som mener at vi mobber andre og prøver å manipulere alle rundt oss. 

Når sant skal sier så stemmer det godt at vi prøvde å manipulere andre rundt oss. Det gjorde de aller fleste på hotellet fordi ved å få andre til å gjøre som en selv vil bevarer man kontrollen, og med det kan man komme lengst mulig. Jeg skal ikke si noe i mot at vi er manipulerende, det er noe av det som tok oss såpass langt i spillet som det har gjort til nå. Vi er faktisk med på Paradise Hotel som handler om å overleve lengst mulig, og med det spille spillet. Ja, det er mange måter å spille på, men så langt har dette fungert bra og det er faktisk ikke noe jeg vil unnskylde. 

Det jeg derimot skal legge meg flat på er hvordan jeg snakker om Ida i dagens episode. Jeg kaller henne bitchy og baksnakker henne rett og slett til flere av de andre deltakerne, og det er ikke noe hyggelig i det hele tatt. Det var riktignok en situasjon som utløste dette, men det er uansett ikke greit å snakke slik om andre mennesker. Jeg tok faktisk en prat med Ida inne på hotellet og unnskyldte oppførselen min. 

Det jeg reagerer på er at jeg får kommentarer om at Sofie og jeg driver med mobbing. Mobbing er veldig alvorlig, og et sterkt ord å bruke. Mobbing blir faktisk beskrevet som gjentatt negativ eller ondsinnet atferd fra en eller flere rettet mot en person som har vansker for å forsvare seg, eller gjentatt erting over lengre tid. Det å snakke stygt om noen, som jeg dessverre gjorde om Ida, én gang er ikke mobbing. Det er absolutt ikke greit, men det er heller ikke mobbing.

Jeg kan si meg enig i at vi håndterer situasjonen vi nå har havnet i på en dårlig måte. Vi endte opp i en overraskende og uvant posisjon, og stresset tok antakeligvis overhånd. Det er ingen unnskyldning, men jeg vil si at dette er min forklaring på hvorfor vi begge plutselig ble “fæle mennesker”. 

37 kommentarer
    1. Håper du ryker til helvette ut snart. For det første snakker du som en toåring, du mobber andre på hotellet fordi du har så jævla dårlig selvbilde og vil du vite hvorfor du hater ida? fordi hun er ti ganger penere enn deg. DERFOR.

    2. Æ syns du og Sofie har vært de mest ekte folka på paradise, som har redda andre gang på gang, tenk at ei blondhåra bimbo sku ødelegge så trasig mye.. synd dem ikke sendte ho hjem når dokker hadde muligheten.. og beholdt bestevenninna!;)

    3. Skikkelig dobbeltmoralsk av deg å klikke i vinkel fordi de andre prøvde å få ut deg og Sofie og fordi de faktisk begynte å spille spillet, når det var nøyaktig det samme du gjorde selv. Utrolig manipulerende ovenfor de andre spillerne, særlig de som var deres beste venner der inne som dere burde ha tatt bedre vare på. Kan ikke forstå at Henote gidder å holde kontakten med noen av dere i dag med tanke på den elendige måten dere behandlet henne på i dagens episode. Du burde faktisk prøve å se deg selv utenfra noen ganger, litt selvinnsikt har aldri skadet noen.

    4. Hei hei 🙂
      Er helt enig med deg. Slik dere takler situasjonen er jo helt normalt. Fult forståelig at man blir opprørt når man skjønner at man holder på å miste kontrollen og ikke vet hvor man har folk. Slik jeg har oppfattet dere er dere de som har vært mest ærlige der inne. Er værre det de andre driver med der inne nå. Folk må se ting i et større perspektiv og forstå at det går ikke ant å være 100% ærlig når man er med i et sånt program. 🙂 Syns dere gjør det bra jeg! Heier på dere 👍 Hadde jeg vært der inne hadde jeg nok gjort alt jeg kunne også for å komme meg lengst mulig i spillet 🙂

    5. Å kalle deg en mobber er nok å gå litt langt (i alle fall i mine øyne) men det er faktisk ikke så hårreisende feil. Jeg finner det vanvittig provoserende at du kaller de andre idioter, driver heksejakt for å finne ut hvem som stemte på hvem og presser Henriette opp i et hjørne. Blir du overhodet ikke flau av hvordan du fremstår? Jeg er fullt klar over at PH klippes til og at vi ikke ser alt, men selv disse enkeltepisodene ville vært nok til at jeg selv hadde blitt skamfull.
      De andre jentene prøver bare å redde seg selv, men nok en gang viser du og Sofie at spilling kun er greit når dere gjør det. Jeg likte deg i begynnelsen og syntes alliansen din var den mest sympatiske, men nå håper jeg (og tydeligvis store deler av Norge også) at du/dere ryker så fort som mulig. Litt selvinnsikt, pls.

    6. Håper så inderlig du eller Sofie ryker i morgen. Noe jeg tror hele Norge håper på. Du fortjener å hives ut først selvfølgelig. Fordi du oppfører jo deg som en fjortiss. Du er også utrolig ekkel med mange der inne. Jeg hører flere som reagerer på hvordan du er. Du klikker så fort du ikke får viljen din. Det er helt sykt å se. Blir så flau på dine vegne. Å enda flauere fordi du ikke klarer å se det selv. Er så enig i det de over her skriver. Altså seriøst Andrea. Du ser ikke deg selv. Å denne forsvars statusen din var elendig å egoistisk. Skjønner at alle må tenke på seg selv på hotellet. Fordi det er et spill. Men kan du pleas svare på hvorfor det bare er du som har lov til det? Du klikker sayko for at andre tenker på seg selv. Du mener rett å slett at hele gruppen ska gjøre det som er best for deg. Vist ikke så er de idioter. Du har sunket sååå lavt. Flere likte deg i begynnelsen. Men nå er heksa å sanne deg kommet ut. Sofie er ikke langt i fra deg. Dere er så og si like. Men hun er hakke bedre.

    7. Hva med den ekstremt nedlatende holdningen du har overfor Teele? Det grenser definitivt til mobbing! Får helt vondt av å se hvordan dere behandler henne. Enig i at baksnakkinga var stygg, men oppførselen mot Teele er tusen ganger verre. På toppen av dette kommer heksejakten mot Petter, den grusomme måten dere snakker til Henote på, og den totale mangelen på forståelse for at de andre jentene tross alt må redde seg selv. Alt i alt får dette deg til å fremstå som en mobber, dessverre.

    8. Jeg har opplevd å bli mobbet selv i flere år og alt jeg har av hår på kroppen reiste seg da jeg så dagens episode. Unnskyld deg gjerne så mye du vil, men at folk kan ha tendenser til å prate om andre mennesker og presse andre mennesker på den måten syns jeg rett og slett er sykt. Du og Sofie har fremstått som de mest sympatiske personene inne på hotellet frem til nå, og det er også dere jeg har heiet på. Nå mistet jeg dessverre ekstremt mye respekt… Vet ikke hva mer jeg skal si. Blir fryktelig lei meg over at unge jenter og gutter ser denne oppførselen på tv og kanskje tror at det er ok å bete seg slik overfor andre i fremtiden. Skulle ønske du kunne legge deg paddeflat i stedet for å fraskrive deg ansvaret fra mobbing til erting. Det var dessverre det “mine” mobbere også gjorde. Mobbere ser sjeldent at de mobber selv:(

    9. Dere toen e mobbere rett og slett. Deres oppførsel er helt jævlig. Dere er jo voksne men oppfører dere som fjortis. Flaut over deres vegne. Stakkars teele. Skjerp dere og jeg håper en av dere rykker imorgen

    10. Du kan jo se i slutten av dagens episode hvor Henote bryter sammen i gråt fordi hun har dårlig samvittighet ovenfor dere fordi hun løy og spilte imot dere. Henote gjorde ingenting galt idag, spilte spille slilk det må spilles når dere har blitt såpass komfortable og sterke spillere. Hvorfor er det ok at dere evt får ut både Martine og Henote men hvis de prøver å få ut dere så er de idioter, løgnere og falske. Poenget mitt er at dere har holdt på med denne type spill så og si hele sesongen og viser absolutt ingen tegn til anger i forhold til at dere også har løyet og spilt ut folk som også har vært en del av deres egen allianse og de andres mens Henote som dere behandler som dritt og aldri ville hatt noen problemer med å sende ut får denne reaksjonen selv om hun ikke gjorde noe galt og at det var fult fortjent at dere fikk smake litt på stresset. Det er sykt at dere ikke ser hvordan dere holder på. Den type reaksjon henote hadde idag burde du hatt flere ganger. Sykt at du er så kald.

    11. Helt ærlig, så får jeg litt vondt av deg, Andrea. Du er i utgangspunktet en ganske stille og sjenert person. Det virker som om du rett og slett har problemer med selvbildet og selvtilliten din. Denne ukens episoder har bydd på utfordringer for deg, da du ser deg nødt til å tråkke på og snakke nedsettende om andre for å bedre andres persepsjon av deg. Det er egentlig bare trist, alt sammen. Synes ikke mest synd på Ida, men Teele får jeg rett og slett vondt av. Du har vært nedlatende i tonen om og mot henne siden hun sjekket inn, kun for å heve deg selv og din status i gruppen. Dersom å regelrett slenge dritt om andre er den eneste måten du føler du oppnår noen form for selvhevdelse på, synes jeg oppriktig synd på deg. Det kan umulig kjennes godt..
      Vil oppfordre deg til å gå en runde til med deg selv, for dette er simpelthen hårreisende.

    12. Sånn seriøst! Du spyr ut den ene gallen etter den andre! Også blir du irritert over “president” valget på PH… er du virkelig så jævla blind over at du ikke ser at du mobber! Våkn opp! Pluss at du spyr ut av deg, hvorfor må vi bære bagasjen vår selv, hvorfor er det ikke noe piccolo her… seriøst, klarer du ingenting selv? Litt fysisk arbeid og du klager med en gang… blir kvalm av deg!

    13. Du har ingenting å unnskylde deg for. Det er logisk man baksnakker når du er “fanget” med samme mennesker så lenge. Det som skjer har skjedd, og jeg synes det er dumt folk faktisk klager og er negative. Er faktisk mobbing fra deres side og ikke din. Hvis de ikke er fornøyd så får de heller la være å se på PH. Stå på Andrea!

    14. Igår fremstod du i et veldig dårlig lys. Jeg klarte nesten ikke og se på i går
      Så “cringe” var du 🙁

    15. Hvorfor legger du ut et bilde der Teele uheldigvis ikke ser bra ut? Det er hvertfall tegn på hvor sjalu du er på henne. Du er flau! Måten du snakker på å klapper i hendene ser så jævla dumt ut, act your age!

    16. Jeg har hatt ganske sansen for deg… men du og Sofie må passe dere for ikke å virke så truende der inne. Fikk så vondt sv stakkars henote når dere stilte henne sånn til veggs, hun virket nesten redd for hva dere ville gjøre om hun gjorde det hun trengte for å redde seg selv. En ting er “mobbingen og baksnakkingen” men utnytting, press og “trusler” er å gå alt for langt! Tenk litt på det, slik at du ikke fremstår sånn ovenfor andre til en annen gang. Det var mitt tips til deg, ellers ønsker jeg deg lykke til videre og en fin dag!

    17. Håper du ikke kommer til finalen. Du må vokse opp, oppfører deg som en 5 åring. ” jeg vil ikke ha det antrekket her, det er stygt”
      Du og Sofie har ikke vist en godt inntrykk av dere.

    18. Tja: Nå har du sett meg på tv-skjermen, og der blir det kun vist det de ønsker å vise av meg. Jeg er ikke en veldig stille og sjenert person om du kjenner meg. Jeg vil ikke si meg enig i at jeg har vært nedlatend i tonen mot henne siden hun sjekket inn. Jeg og Teele var veldig gode venninner der inne, og som hun har sagt og skrevet selv på sin blogg så var jeg en av de som alltid var der for for henne i situasjoner hvor hun fort kunne følt seg alene. I gårsdagens episode oppførte jeg meg ikke greit, det er jeg helt enig i. Det at jeg har vært nedlatende mot Teele siden innsjekk er derimot ikke sant.

    19. Dere som kommenterer må ta en liten titt i speilet. Mye her går på personlig krenkelse av Andrea. Så da er dere vel ikke noe bedre?! :p hehe… når man peker på et menneske, peker 4 fingre tilbake på en selv. Tygg på den 👍😊

    20. Okei, helt ærlig. Du sa ved innsjekk eller var det ved et intervju..? At du har en drøm om å jobbe i media og at PH skulle øke sjansene dine for jobb. Jeg må spør; tror du at noen vil ansette en som oppfører seg som en fjortiss i en alder av…23/24? Det første som kan nevnes i forhold til det, er måten du prater på og stemmen du lager.. Du har virkelig null selvinnsikt og fraskriver deg alt ansvar. ALLE mobbere unnskylder seg med at det alt det du skriver i dette innlegget…. Tror du det her er egenskaper noen ønsker å tillegge arbeidsplassen sin? For ikke å snakke om den manipulerende oppførselen du viser fra dag en. Du prøver intenst å overbevise alle om at du er søt, snill og uskyldig samtidig tvinner du Petter rundt fingeren din og gir han dårlig samvittighet dersom han ikke gjør som du vil! Det er jo helt grusomt. Samme med episoden i går. “ER DET INGEN SOM VIL INNRØMME HVA DE HAR GJORT? NEIVEL, HÅPER DERE ER FORNØYDE.SKIKKELIG BRA JOBBA, GRATULERER” “DEN SOM HAR GJORT DETTE HAR VALGT Å SENDE MEG ELLER SOFIE HJEM, HÅPER DE VET HVA DE HAR GJORT” (noe sånt) Du trykker folk ned for å få frem det du vil. Vet du hva det kalles? indirekte mobbing. Ser du noe av dette selv, eller virker det helt ukjent for deg?

    21. Altså hallo, dere som rakker ned på stemmen hennes og hvordan hun klapper i hendene på er ikke noe bedre selv.
      Når det er sagt, så er det åpenbart at du og Sofie tror at dere har makten over alt og alle fordi dere har vært der lengst, noe som er tragisk. Dere følte sikkert at dere hadde kjempet så mange uker for å være der, mens de “nye” ikke hadde det. Plutselig kommer de nye og tror at de er noe, liksom. Man kommer dessverre ikke langt av det. Hvertfall ikke når dere begynner med trusler og mobbing av Teele for å ikke miste deres posisjon. Det er feigt og desperat.

    22. Jeg må bare si at jeg på en måte er glad for at du har åpent kommentarfelt og sensurerer så lite slik at vi faktisk får et innblikk i hvor mye tull dere må forholde dere til. Jeg tror det er bedre at dere lar sånt stå i kommentarfeltet slik at det kan bli motsagt og dere får støtte enn at dere leser og sletter Det, og dermed ikke hører fra de som er uenig og støtter dere.
      Syns du og Sofie har gjort og gjør en god jobb der inne, og jeg tror absolutt du kan få en karriere i media etter dette.
      Fast leser det er meg
      Kos og klem til deg

    23. Håper virkelig ikke at mobbekommentarene osv går inn på deg. Tipper de aller fleste som uttaler seg om dette ikke har forståelse for at det er vanskelig å leve oppå så mange ukjente mennesker over så lang tid, når du da i tillegg føler deg sviktet av mennesker du trodde du kunne stole på der inne er det ikke rart at det går litt ut av psyken etterhvert. Produksjonen klipper vekk mye, og fremstiller saken i ett lys de tror kommer til å være spennende på TV, mye som skjer som vi som seere ikke får med oss og mange har dessverre en egenskap om å finne det negative i folk og når du da er en offentlig person har ikke folk grenser. Stå på, og ikke la andre trekke deg ned <3

    24. Hei, jeg har bare en ting å si. Jeg håper ikke dette kommer fram på en frekk måte for det mener jeg ikke. MEN du har ikke rett til å si at det ikke var mobbing, det er offeret (i dette tilfelle Ida) som har retten til å si hva hun opplever som mobbing, sånn er det. At små barn på skoler og lignende sier det var bare på tull og vi mente det ikke, betyr ikke noe for om en person føler seg mobbet skal det bli tatt på alvor.
      Jeg tror egentlig denne lille sagen er en bagatell og at begge parter har det helt fint, det var bare definisjonen din av mobbing som plaget meg litt.
      Lykke til videre på PH, selv om dere ikke lengre er der.

    25. Kristin: Begge parter har det helt fint, og Ida følte seg ikke mobbet 🙂 Jeg er delvis enig i det du sier, men det er forskjell på å være slem (noe jeg var i denne situasjonen, og det beklager jeg virkelig) og det å mobbe noen. Jeg prøver ikke å avskrive meg ansvaret her, for jeg skulle ikke ha sagt det jeg sa, men det er faktisk en stor forskjell på hva som er mobbing og hva som er slemt å gjøre. Dette var et engangstilfelle, og det kan ikke karakteriseres som mobbing.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg