JEG SKULLE TA SILIKON

Da jeg var yngre var jeg ganske misfornøyd med at jeg hadde små pupper. Jeg var ikke misfornøyd med puppene, kun størrelsen. Det jeg ønsket var å perfeksjonere å forbedre noe som egentlig var ganske greit. 

Jeg hadde tenkt på dette lenge, og var fast bestemt på at jeg skulle operere meg til større pupper. Det var kun for min egen del, ingen andres. Akkurat den delen står jeg fast ved i dag. Det var fordi jeg ville se enda bedre ut og føle meg enda finere enn hva jeg gjorde, men ikke for at gutter skulle synes jeg var diggere. Selvfølgelig tenkte jeg at andre ville synes jeg var enda finere også, men hovedsaklig var det for min egen del. 

Jeg kom til et punkt hvor jeg hadde spart opp summen det kom til å koste for konsultasjonstime, operasjon og alt som hører med. Pengene stod på konto og jeg bestemte meg for at tiden var inne. Jeg var 18 år gammel, akkurat ferdig med videregående og hadde tatt meg friår for å spare opp penger til jeg skulle flytte. En del av de ville jeg nå bruke på å legge inn silikon. Jeg gjorde research og tok kontakt med en av klinikkene som skulle være best i landet, og bestilte time for konsultasjon. Herfra gikk det ganske fort. Jeg planla når jeg kunne ta operasjonen, søkte om fri fra jobb og avtalte med venninner som kunne hjelpe meg i etterkant. 

Dagen for konsultasjonstimen nærmet seg, og det var et eller annet i meg som sa at dette var helt feil. Jeg fikk en skikkelig dårlig følelse ved det hele, og det var som om jeg prøvde å stritte i mot meg selv. Jeg fant ut at det var noe som ikke var rett, og bestemte meg for å avlyse konsultasjonstimen. Jeg bestilte aldri ny. Det var lenge i tankene mine, men det var alltid noe som gjorde at jeg utsatte det.

Den dag i dag er jeg glad for at jeg ikke gjennomførte operasjonen. Etter å ha blitt eldre har jeg fått et annet syn på ting, blant annet kropp og utseende. Jeg begynte å jobbe i undertøysbutikk og med det fikk jeg se hvor forskjellige alle kvinner er når det kommer til kropp generelt, og spesielt pupper. Dette var med på å endre synet mitt på det hele, og jeg bestemte meg en gang for alle for å legge fra meg tanken om å ta silikon. Folk er forskjellige, og dette er meg. Selvfølgelig kan det være utrolig fint med større, faste og alltid flotte pupper, men mine er ganske fine de også!

12 kommentarer
    1. Hei! Har du sett på panelet? Der går Vegard Harm gjennom mobilen til Soph, og det kommer fram på meldingene der inne at de to visste om hverandres deltakelse før innsjekk, og at de hadde avtalt at de uansett skulle velge hverandre. Hva synes du om det? Er ikke det kontraktsbrudd?

    2. Jeg bare lurte på om du kan legge ved link/butikk hvor du har kjøpt antrekkene du har på deg på bloggbildene? Jeg elsker stilen din!

    3. Silje: Ja, jeg så det…. Jeg fikk vite om dette etter hvert, og visste at de begge visste om hverandre før innsjekk. Kontraktsbrudd er det helt sikkert, men det får TV3 ta seg av 🙂

    4. Puppene dine er kjempefine! Digger at du deler denne historien og viser at det er mulig å vokse fra seg usikkerhet

    5. Hvordan får du puppene til å Holde seg så fint på plass da?? Tenker jeg aldri kan gå med sånn topp

    6. Du har en kjempeflott kropp, kjære Andrea. Jeg synes det er fint at du skriver om dette, og er veldig glad for at du la fra deg tanken. Plastisk kirurgi normaliseres og selv mener jeg det sunneste er å kunne elske seg selv akkurat slik man er skapt. Alle er fine på sin måte. Det er også viktig å huske på at selvtillit kommer innenfra. Har ikke lest bloggen din så lenge, så vet dessverre ikke om du har utført plastiske operasjoner andre steder på kroppen. Selv har jeg alltid vært misfornøyd med at jeg har både skjev kjeve og bittesmå pupper. Jeg så hvor lett det var for mange andre å legge seg under kniven og “fikse på problemene”. Vurderte både å legge inn silikon og å ta kjeveoperasjon. Helt til jeg en dag innså at jeg selv ikke ønsker å bidra til normalisering av plastisk kirurgi. Jeg ønsker å bidra til at alle unge, voksne, jenter og gutter skal elske seg selv slik de er. Jeg var sterkt plaget pga dårlig selvtillit og klarte ikke en gang se meg selv i speilet. Jeg tenkte på hvor fint det hadde vært å se ut som de bloggerne med fine silikonpupper. Nå vet jeg at plastisk kirurgi ikke fikser på selvtilliten. Selvtillit sitter på innsiden. Jeg har lagt fra meg tankene om all plastisk operasjon fordi jeg selv vil stå opp for det unike og vakre ved hvert enkelt menneske. Jeg vet fortsatt ikke den dag i dag om du har utført andre plastiske operasjoner. Men husk at for mange unge jenter der ute trengs det jenter som står frem med at kropp er flott uansett utseende. Kanskje det kunne vært en ide til en videoblogg? Å fortelle litt om hvordan du først var inne på tanken med å forandre noe på utseendet, men som likevel endte med at du lot være? Tror det kan være en nyttig video for mange der ute:-) Fortsett det gode arbeidet med bloggen din, Andrea! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg