PETTER BYTTET MEG UT

Jeg husker denne dagen så utrolig godt og jeg blir faktisk lei meg når jeg tenker på det. Petter valgte å låse seg med Teele i dagens episode, og med det sette meg uten partner og i en veldig usikker posisjon. Jeg ble smått stresset i det jeg fikk vite at Teele som Noora valgte Petter som William, for vi har vel alle sett SKAM og da vet vi at Noora og William er ment to be. De skal være sammen, så når min partner ble valgt ut til å være en av de to sjelevennene ble jeg selvfølgelig litt stressa. I tillegg ble jeg Vilde, og ja. Altså, jeg burde sett alt dette komme fra lang avstand, men det gjorde jeg ikke. Fordi jeg stolte på Petter. 

Jeg husker at jeg hadde en dårlig følelse mens guttene var på utflukt. Sofie og Lunde sa at jeg skulle slappe av, for Petter kom aldri i verden til å bytte meg ut, men jeg hadde i bakhodet hvor lett han var å overtale. Det at han fikk muligheten til å ta et sånt valg alene med guttene gjorde at jeg satt igjen med en skikkelig dårlig følelse. Derfor ble ikke jeg, i motsetning til noen av de andre, veldig overrasket da de kom tilbake fra utflukten og Petter fortalte at han hadde valgt å låse seg. 

Vi har nå vært partnere i nesten seks uker. Vi har delt rom, seng, taktikk og tanker. Vi har stolt på hverandre, og hele tiden sagt at vi skal stå sammen til finalen. Jeg stolte på Petter, selv om tilliten ble svekket når han fortalte at han vurderte å velge Rebecca over meg for to uker siden, valgte jeg å stole på han. Han var jo partneren min. Det var ingen andre på hotellet jeg heller ville stå med enn han. Jeg hadde aldri vurdert å bytte han ut, så da han valgte å låse seg med Teele ble jeg så utrolig skuffet. Jeg ble lei meg, og jeg ble sint. Ja, vi gikk hverandre på nervene til tider, og vi småkranglet stadig etter festene, men det var som regel glemt dagen etterpå og vi var like gode venner igjen. Det aller viktigste var at vi kunne stole på hverandre. Eller, han kunne stole på meg da. 

                 

Hvorfor i all verden var dette taktisk lurt? Han valgte å bytte ut meg som han visste han kunne stole på, som han kjente, som var i samme allianse og som aldri i verden hadde byttet han ut for noen som helst fordel, mot en ny jente han ikke ante hvor han hadde eller om han kunne stole på. Da han skulle forklare valget for meg ble jeg bare irritert, fordi det var den dummeste unnskyldningen eller planen jeg hadde hørt i hele mitt liv. I tillegg var jeg skikkelig skuffet og lei meg, så han kom med den idiotiske forklaringen måtte jeg bare gå. 

Jeg husker at jeg ikke klarte å se på han hele dagen. Hele situasjonen var så kjip, fordi jeg var så lei meg og det eneste jeg egentlig ville var å snakke med Petter og få en skikkelig god klem, men nå var jo han grunnen til det så det ble bare feil. Denne dagen var definitivt den verste i løpet av de seks ukene jeg har vært på hotellet. 

Tillit er så utrolig viktig inne på Paradise Hotel, og når den først ryker er det omtrent umulig å bygge den opp igjen. I hvert fall for min del. Nå får vi se om jeg overlever uken.

15 kommentarer

Siste innlegg